شناسه : 30216
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی

پیام تسلیت


امام حسن عسکری(ع) :

پـارسـاتـریـن مـردم کسـی است که در هنگـام شبهه تـوقف کنـد .

عابـدتـریـن مـردم کسـی است که واجبـات را انجـام دهـد .

زاهـد تـریـن مـردم کسـی است که حـرام را تـرک نمـاید .

کـوشنـده تـریـن مـردم کسـی است که گنـاهـان را رهـا سازد. (تحف العقول ،ص 489. )

بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز شهادت یازدهمین اخترتابناک امامت وولایت حضرت امام حسن عسگری(ع) آغاز جوشش خون شیعه در غم غیبت است. امروز شهادت عشق است و غمگین ترین شیعه در عصر غیبت فرزند غایبش است. باید باران اشک را در بی شکیبی انتظار بهانه ساخت و فرزند غایبش را سرسلامت گفت

حضرت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت و ولایت آخرین ذخیره الهی از سلاله پاک نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف به لحاظ تأثیر عمیق و ماندگارش در حیات اعتقادی شیعیان نقطه ی عطفی در تاریخ تشیع به شمار می‌رود. امام حسن عسکری(ع) همواره تحت نظر در زندان های طاغوت عصر خود بود ولی با وجود همه فشارها و نظارت های بی وقفه دست از فعالیت در جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار انحرافی برنداشت تا در این مسیر به شهادت رسید و با شهادت ایشان امامت و ولایت امام عصر(عج) آغاز گردید.

امام حسن عسکری (ع) در مکتب علم و دانش خود اندیشمندان با فضیلتی را تربیت نمود که هر کدام با بجای گذاردن آثار مکتوب در زمینه های گوناگون علوم اسلامی ، گامهای موثری را در جهت رشد و اعتلای معارف اسلامی برداشتند.

سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان‌غربی نیز به نوبه خود فرا رسیدن شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) ونایب برحقش مقام معظم رهبری، رهروان خاندان عصمت و طهارت (ع) و علی الخصوص همسنگران بسیجی در سازمانها و کانون های تابعه تسلیت عرض نموده و امیدوارم همواره رهرو آن امام بزرگوار در راستی و دینداری در تمامی عرصه های زندگی باشیم.

 

عسکری از دار فانی دیده بسته ***گرد ماتم بر رخ مهدی نشسته

گشته سامرا دوباره وادی غم ***بر پدر، صاحب زمان بگرفته ماتم

عازم جنت شده با قلب سوزان*** نزد زهرا و پیمبر گشته مهمان

او به دست معتصم گردیده مسموم ***قلب پاک انورش را کرده مغموم

شست و شو داده پسر جسم لطیفش*** شد به سامرا مکان قبر شریفش

۱

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.