شناسه : 28152
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
پیش گامی قوه قضائیه در مقابله با فساد

یادداشتی از برادر بسیجی عباس شیرمحمدی

1 . رئیس دستگاه قضا در جلسه اخیر شورای عالی قضایی ضمن اشاره به موضوع پر چالش اراضی ملی، منابع طبیعی، تغییر کاربری زمین های زراعی دستورات قاطع ومهمی را صادر که حاکی از مقابله همه جانبه و تدابیر عملی با متجاوزان و متعدیان و سوداگران در ها سطح و اندازه بدون اغماض بوده است . 
2. قلع و قمع و تخریب بدون ملاحظه مستحدثات، بنا های دستگاه های دولتی به ویژه خود قوه به جهت رسالت خطیر دستگاه قضا د ر برخورد با متعدیان به اموال عمومی بیانگر درک عمیق این فاجعه تاسف بار که در سایه سال های سال مماشات به وضع نامطلوبی رسیده است که در جای خود قابل تحسین می باشد .
3 . رئیس قوه قضائیه به اعتباری نیز در واقع به یک رویه غیر منطقی، غیر اصولی و در حکمرانی اشاره نموده که با صرف هزینه گزاف با وجود کمبود منابع و امکانات و مصالح باتصرف آشکار در روز روشن با همکاری نامیمون دستگاه های مسئول و ناظر مقابل چشمان مردم نجیب تبدیل به بناهای مجلل ، مکان تفریحی و به اصطلاح گردش گری گردیده و پس از یک چرخه رسیدگی احکامی صادر احیانا بنایی تخریب و هزینه هایی نیز مضاعف ازاین بابت تحمیل و چه بسا با وسعت گسترده این اقدام مخربانه در سطح کشور بسیار قابل تامل و جای ابهام و سوالات جدی است .
4 . تخریب های موردی و وا داشتن مردم شریف به قضاوت های متفاوت همگان را اعم از مردم و مسئول و مجری به  ارزیابی تاسف بار از جریان امور می رساند که چگونه این ساخت و ساز ها با مراجع متعدد ناظر، قضاوت که همگی هم فلسفه وجودی شان رسیدگی به این امورات است و قارچ گونه هر کجا اراده نمایند اظهار وجود و کارشان رابه سهولت به سرانجام می رساند .
 5. پیش گامی دستگاه قضا در مقابله با تجاوز و تعدی نشانگر عزم جدی مبارزه همه جانبه است که امیدواریم با شجاعت ،قاطعیت، شفافیت تداوم یافته تا رویه غلط نا ثواب تعدی و تجاوز و فساد به اراضی ملی و کشاورزی و تغییر کاربری اراضی کنترل و خاتمه یابد چراکه پیامد بی توجهی به این امر تخریبی ، ترویجی سوداگرانه، در صورت هر گونه تعلل و تساهل گریبان همه را اعم از قانون گذاران و مجریان را در همه ابعاد خواهد گرفت .
 6. بسیار امیدواریم قوه قضائیه این پیش گامی را در سایر موارد که مربوط به رسالت عظیم شان در زمینه احقاق حق ، فصل خصومت است  با اقتدار تداوم بخشیده و به سرانجام مطلوب برساند  و از قبل آن اعتماد عمومی که سرمایه اجتماعی سرشاری است بیش از پیش ارتقا یابد. 
 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.