شناسه : 28105
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
برخورداری های بی جا و بی مورد

سازمان بسیج حقوقدانان استان آذربایجان غربی

الگوی دریافت ها و پرداخت های منطقی جز با جامعیت قانون، مجریان قاطع، بی توقع و زمینه های مساعد آن با ساختار و سازکارهای اصولی مناسب ممکن نخواهد شد.


1.    با وجود آموزه های دینی و مفاهیم و مضامین عمیق اعتقادی توصیه های موکد رهبری فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در ضرورت رعایت عدالت در تمامی جنبه های آن به ویژه  درنظام اداری، دریافت ها و پرداخت ها به نظر می رسد با مشکلات جدی مواجهیم.
2.    الگوی دریافت ها و پرداخت های منطقی جز با جامعیت قانون، مجریان قاطع، بی توقع و زمینه های مساعد آن با ساختار و سازکارهای اصولی مناسب ممکن نخواهد شد.
3.    بگونه ای که با هیچ چانه زنی و ویژه خواهی منطق مستحکم برخورداری های مناصب دور زده نشود؛ و از پرداخت های غیر قانونی جدا جلوگیری و در صورت تخلف نیز با دریافت و پرداخت های فرا قانونی برخوردهای های قانونی  متناسب صورت گیرد بطوری که بازدارنده و برای دیگران عبرت آموز باشد و کسی به فکر تخلف نباشد نه اینکه منتظر رسیدگی های طولانی مدت تخلف بوده و احیانا با برخورد های ضعیف موجبات شیوع آن را بیش از پیش فراهم نمائیم.
4.    در این خصوص مشارکت دادن فعال مردم در فرایند های مبارزه با فساد و آگاهی بخشی به آنها درباره زیان های اسف بارناشی از فساد میتواند مفید و موثر واقع شود . البته این مهم بدون حمایت های جدی ممکن و تداوم نخواهد یافت .و شواهد و قرائن حاکی از آن است بدون قوانین متقن و تضمین های لازم همیشه افشاگران فساد که دغدغه دلسوزی و خیرخواهی به لحاظ مسئولیت پذیری داشتند صدمات جبران ناپذیری دیده و معمولا به لحاظ ضعف قانون و فراز و نشیب های ناشی از آن این لطمات جبران نیز نشده اند.
5.    بدیهی است دریافت و پرداخت های فرا قانونی محصول بی عدالتی ، ناکارامدی و عدم رضایت مندی است که با نگرش عادلانه و بهره وری ، رضایت مندی سامان یافته و قبل از آن نظام اداری به ویژه جذب استخدام بایست به سامان تر باشدکه یقینا سابقه شایسته تر و توانمند تر به لاحقه سالم متصل خواهد شد .
6.    در یک روند سالم و ساختار صالح هر کس با توجه به صلاحیت ، قابلیت و توانمندی ها در جای خود مستقر و در خدمت گزاری مصمم وگرنه نه بایستی به لحاظ قصور و تقصیر از برخورد های بازدارنده و عبرت انگیزهرگز مصون نباشد .
7.    شناخت انگیزه های واقعی و عملکرد های بی شائبه ، اعتقاد راسخ ، به دوراز تفکرات منفعت طلبانه و فرصت جویانه در کلیه ی مناصب حکومتی بدون تعارف و بی تبانی طی جریان مستمری بایست ادامه داشته باشد تا به سرانجام مطلوب ختم گردد .
8.    دفاع اقناعی، منطقی با قدرت تشخیص و نگرش کارشناسی و تحمل گفتمان های سازنده منطبق بر مفاهیم عمیق تحت رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب برخورد های قاطعانه صریح و شفاف به موقع و با درایت به امور سامان خواهد بخشید .
9.    وگرنه با امتیاز طلبی ها و استثناء پذیری های غیر متعارف تحت عناوین متعدد سوء ظن ها را تشدید و اعتماد و سرمایه های اجتماعی را مخدوش خواهد کرد موضوع دریافت ها و پرداخت ها استخدام نظام اداری از جمله مسائل چند وجهی چند مجهولی است که با جمع کارشناسان فرهیخته و گفت وگو های علمی در بستر قوانین قابل حل و فصل بوده و با بحث و جدل های کش دار مطلوبیت لازم حاصل نخواهد شد.
10.    اگر در تبیین و مطالبه گری و رسیدگی به مفاسد در زمینه های گوناگون  کوتاهی و یا دچار مصلحت سنجی های غیر منطقی گردیم مفاسد سیاسی و فکری از قلب سیستم ها ی اداری و کانون های قدرت چه بسا نهادینه . با مفسل بندی ،شبکه سازی به مصونیت قضایی و حتی سیاسی برسند . 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.