شناسه : 26396
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
انتخابات مظهر عزت واقتدار

سازمان بسیج حقوقدانان استان آذربایجان غربی

مشارکت سیاسی پاسخ گوی چه نیازی است و ماهیت این نیاز در مناسبات امروز جامعه چیست؟

1 . اگر افراد قادر باشند بایکدیگر ارتباط و کنش متقابل برقرار کنند جامعه تشکیل میشود. 

 2 . انتخابات یکی از راهکار های ارتباطی نمادین برای برقراری ارتباط متقابل مردم و حاکمان در جامعه قلمداد می شود. 

 3 . همانند جاده دو سویه در اختیار مردم قاطبه ی مردم ومسئولین حاکمان فرصتی برای تاثیر گذاری بریکدیگر است .

4.  کارکرد های انتخابات و مشارکت سیاسی به مفهوم گزینشی برای تصدی گری مناصب و برقراری ارتباط سیاسی ، اعمال نظر ، کسب مشروعیت دسترسی و باقی ماندن در قدرت ، ایجاد انگیزه برای تحولات سیاسی ... اقتصادی ، ایجاد انسجام اجتماعی در سطح جامعه و ملی ، تبدیل مشارکت به تحمل و نهادینه شدن رشد و سازندگی ارتقاء روحیات و خرد جمعی ، جامعه پذیری سیاسی ، ایجاد رغبت به سرنوشت جامعه و حساسیت به منافع ملی و تمامیت ارضی ، رشد انتظارات سیاسی ، تغییر و  اصلاح قوانین  تلقی میشود . 

 5 . در نگاه دینی با توجه به نصوص و مبانی ، حساس بودن و مشارکت به امور جامعه به مثابه یک حق و وظیفه ، تکلیف گرایی مورد اهتمام آموزه ها و فرهنگ دینی ماست چراکه سرنوشت هیچ قومی ، جامعه ای ، ملتی تغییر و تحول نمی یابد مگر آنکه خودشان اراده کنند و در راه رسیدن به اهداف والا بر طبق اصول مقاومت در اراده داشته باشند .

 6. لزوما همه ما با احساس مسئولیت و توجه وتمرکزدر قالب تعیین سرنوشت کمال و سعادت خویش بایست حساسیت لازم را داشته باشیم وگرنه عدم یا خلل در مسئولیت پذیری  معطوف و مطلوبیت های سرنوشت ساز نخواهد شد .

 7 . از سوی دیگر چون به اهمیت تعامل ،تاثیر و تاثر خود واقع هستیم خود را نسبت به اجتماع و سرنوشت آن مسئول دانسته و ناظر وراهبر مشمول کلکم راع کلکم مسئول عن رعیته هستیم . 

 8 . شور مشورت از آموزه های دینی که فرهنگ اسلامی به آن تکیه نموده ، مشورت به مفهوم تبادل آرا ، افکار و دستیابی به تصمیمات درست از وظایف کارگزاران حکومت دینی است که بی تردید ، عینیت و تحقق چنین آموزه ای با مشارکت سیاسی و حضور مردم در تعیین سرنوشت سیاسی شان از رابطه ی مستقیمی دارد و لذا شور را با شکل گیری مشارکت دارای فواید مفید توزیع مسئولیت ، کشف توانمندی ها ، دستیابی به بهترین آرا برای خدمت گزاری به ملت کشور است .

 9 . مقبولیت خدمت از رهگذر رضایت عمومی و مشارکت همگانی و در قالب مشارکت سیاسی تحقق می یابد .

 10 . قدرت سیاسی به هر مقداری که از حمایت مردمی برخوردار باشد به همان میزان دارای ثبات سیاسی است امید است به فضل الهی و با احساس مسئولیت بالای مردم شریف و عزتمند کشورمان علی رغم تمامی مشکلات ، بی تدبیری ها ، تحریم ها ، تهدید ها و خباثت های دشمنان قسم خورده اسلام عزیز و ایران سربلند در انتخابات پیش رو نیز سرافراز و سربلند به طوریکه منجر به عظمت و اقتدار ایران اسلامی گردد.
 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.