سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی/تدوین خواهر بسیجی نیره صفر

زمزم ولایت ۱۵

دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب

۱-دانشگاه مرکزی مهم برای تربیت قوه‌ی عاقله‌ی کشور

۲-دانشگاه خوب برای اداره‌ی کشور حیاتی است.

۳- در فرایند ایجاد و پرورش قوه‌ی عاقله‌ی کشور، اساتیدِ عزیز نقشی بسیار برجسته و حساس بر عهده دارند

۴- لزوم درگیر شدن دانشگاه با مسائل کشور

۵-مشکلات امروز و فردای کشور باید عالمانه حل شود، زیرا مواجهه‌ی غیرعلمی و غیرمدبرانه با مشکلات موجب پیچیده و افزون شدن آن‌ها خواهد شد.

۶-دیدگاه‌های متنوع اساتید اقتصاد را جمع‌آوری و از آن‌ها استفاده کنند، زیرا دیدن و شنیدن این نظرات راهگشا است

۷- صنعت زمینه‌ای دیگر برای ورود پیشرفت‌آفرین و رونق‌بخش دانشگاه‌ها

۸-دانشگاه باید از نزدیک با مشکلات صنعت آشنا شود و آن‌ها را حل کند تا نیاز نباشد برای حل مشکلات صنعت نفت یا صنعت برق، چشم به بیگانگان بدوزیم

۹-تجربه‌ی غنی‌سازی ۲۰درصد نمونه‌ای درخشان از توانایی و استعداد جوانان کشور

۱۰-دانشگاه‌ها می‌توانند با پیشنهادات و راه‌حل‌های خود، حل مسئله‌ی مهم آسیب‌های اجتماعی را تسریع کنند

۱۱-کمک به اصلاح زنجیره‌ی چرخه‌ی تولید و مصرف

۱۲-مدیر باید به درِ خانه‌ی دانشمندان برود نه‌اینکه دانشمند پشت در اتاق مدیر معطل بماند

۱۳-مسئله‌ی ارتباط مراکز و دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها را به‌طور جدی در جلسات دولت مطرح و پیگیری کنید

۱۴-عقل در نگاه اسلامی، دستگاه محاسبه‌کننده‌ی مادی نیست بلکه عامل تعالی و رشد انسان

۱۵-جوان پاک دانشجو را باایمان، شجاع، اهل اقدام، اهل کار و تلاش، دارای اعتمادبه‌نفس، حق‌پذیر، حق‌طلب، اهل مبارزه با ظلم و تعرض، و اهل مهربانی و گذشت بار بیاورید تا بتواند در آینده، جامعه را به‌درستی مدیریت کند

۱۶-برخورداری از هویت دینی، ملی و انسانی به جامعه احساس عزت و ایستادگی می‌دهد

۱۷-تبدیل رویکرد مصرف‌کنندگی علم به تولیدکنندگی علم

۱۸-نباید تجربه‌های غلط دوران رژیم گذشته را تکرار کرد.

۱۹-هدفمند کردن تحقیقات» مهم است و پژوهش‌ها باید با دو هدف اساسی «تأمین نیازها و حل مسائل کشور» و «رسیدن به اوج و مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان جهانی علم» صورت گیرد

۲۰- آمایش آموزش عالی، نوعی تقسیم کار ملی میان دانشگاه‌ها در بخش‌های مختلف علمی است

۲۱-جلساتی برای تبیین و عملیاتی کردن نقشه‌ی جامع علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود

۲۲-خطر نامتوازن شدن رشته‌های دانشگاهی و افزایش گرایش به رشته‌های درآمدزا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.