شناسه : 28153
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
نحوه ثبت صدور چک در سامانه صیاد بانک رفاه

یادداشتی ازخواهربسیجی زهراعبدالهی

مراحل تاییده چک,انتقال چک،استعلام چک ،توسط بانکدان رفاه به شرح زیراست :

بر طبق قانون چک جدید، همه چک‌های صادر شده باید در سامانه صیاد توسط صادر‌کننده چک، ثبت شود. برای این منظور، پس از ورود به سامانه صیاد بانک رفاه به آدرس sayad.refah-bank.ir ، گزینه «ثبت چک توسط صادر کننده» را انتخاب نمایید.
برای کار با اپلیکیشن صیاد بانک رفاه ابتدا باید آن را بر روی دستگاه تلفن همراه خود نصب نمایید. پس از نصب هنگام ورود به برنامه، از شما نام کاربری و پسورد خواسته می‌شود. نام کاربری و پسورد را باید از بانک رفاه دریافت نمایید. پس از ورود به محیط نرم افزار، مراحل ثبت چک در اپلیکیشن صیاد بانک رفاه مانند نسخه تحت وب سایت بانک رفاه می‌باشد.
شما ابتدا باید اطلاعات چک را وارد نمایید. در اولین باکس شما، شناسه صیادی چک را که در بالا و سمت چپ برگ چک قابل مشاهده است وارد می‌کنید. در بخش‌های بعدی نیز باید شماره کارت، کد CVV2، تاریخ انقضای درج شده روی کارت و رمز دوم و یا رمز پویای یک بار مصرف را وارد نمایید. پس از این مرحله نیز باید کد ملی و سایر مشخصات دریافت کننده چک را نیز وارد نموده و ثبت نمایید. با انجام موفقیت آمیز این مراحل، ثبت چک در سامانه صیاد بانک رفاه با موفقیت انجام خواهد شد.
در صفحه باز شده شناسه 16 رقمی صیادی را وارد نموده و پس از وارد نمودن اطلاعات حساب و کارت مورد نظر روی تایید و ادامه کلیک نمایید. در این مرحله پس از مشاهده و تایید اطلاعات چک، چک صادر شده به نام شما در سامانه ثبت می‌گردد.
 

ثبت انتقال چک در سامانه صیاد بانک رفاه
بنا به قانون چک جدید، ثبت چک در وجه حامل ممنوع شده و فقط در وجه ذینفع مشخص، ممکن خواهد بود. بنابراین برای انتقال چک باز هم باید فرآیند انتقال چک در سامانه صیاد ثبت شود. مراحل ثبت انتقال چک در سامانه صیاد بانک رفاه نیز مانند ثبت چک توسط صادر کننده است. پس از وارد شدن به سامانه صیاد بانک رفاه به آدرس sayad.refah-bank.ir ، وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن باید شناسه 16 رقمی صیادی را به همراه اطلاعات حساب واردنموده  پس از وارد نمودناطلاعات حساب و کارت موردنظروارد نمایید و روی تایید و ادامه کلیک نمایید. در مرحله بعدی  چک به فرد دیگر در سامانه صیاد بانک رفاه با موفقیت ثبت شد .

استعلام چک صیاد بانک رفاه

استعلام چک صیاد رفاه توسط دریافت کننده چک

شخص دریافت کننده چک، هنگام دریافت چک می‌تواند با استفاده از خدمات استعلام چک صیاد بانک رفاه ، از وضعیت حساب و سابقه حسابی که از آن چکی دریافت کرده است، مطلع شود. برای این منظور با مراجعه به سامانه صیاد بانک رفاه به آدرس ذکر شده و یا از طریق اپلیکیشن، گزینه «استعلام چک توسط دریافت کننده چک» را از صفحه باز شده انتخاب می‌نماید.پس از باز شده صفحه جدید، باید شناسه 16 رقمی صیادی چک که در بالا و سمت چپ هر برگ چک جدید قرار دارد را وارد نموده و «گزینه استعلام چک صیادی» را انتخاب نماید. وضعیت اعتباری صادر کننده چک به صورت 5 رنگ برای شخص استعلام کننده نمایش داده خواهد شد. رنگ سفید نشان‌دهنده نبود برگشتی و یا رفع سوء تمامی موارد چک‌های برگشتی قبلی است. رنگ زرد نشان دهنده یک چک برگشتی یا حداکثر ۵ میلیون تومان بدهی و رنگ نارنجی نشانه دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر ۲۰ میلیون تومان بدهی  است. همچنین رنگ قهوه‌ای نشان دهنده پنج تا ده چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون تومان بدهی و رنگ قرمز نشانه بیش از ده فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ ۵۰ میلیون تومان بدهی و یا تعهد برگشتی است.

استعلام چک صیاد رفاه توسط صادرکننده چک

از طریق سامانه چک صیاد بانک رفاه استعلام وضعیت چک توسط خود صادر کننده نیز ممکن خواهد بود. برای این منظور پس از وارد شدن به sayad.refah-bank.ir ، گزینه «استعلام چک توسط صادرکننده چک» را انتخاب نمایید. پس از وارد شدن به این بخش و وارد نمودن شناسه صیادی به همراه مشخصات حساب، می‌توانید وضعیت چک و مرحله‌ای که در آن قرار دارد را مشاهده کرد .


1- نحوه ورود به سامانه ثبت چک صیاد بانک رفاه چگونه است ؟

برای ورود به سامانه ثبت چک صیاد بانک رفاه باید وارد آدرس اینترنتی sayad.refah-bank.ir شده و یکی از گزینه های ثبت چک توسط صادرکننده، تایید چک یا انتقال چک را انتخاب کنید.

2- نحوه ثبت چک صیاد در سامانه صیاد بانک رفاه توسط صادرکننده چک چگونه است ؟

صادرکننده چک باید بعد از ورود به سامانه صیاد بانک رفاه  گزینه «ثبت چک توسط صادر کننده» را انتخاب نمایید و اطلاعات خواسته شده نظیر شناسه صیاد، شماره کارت، کد CVV2، تاریخ انقضای درج شده روی کارت و رمز دوم و... را وارد نموده و ادامه مراحل را طی کند.
 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.