شناسه : 27408
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
قضات پر حاشیه

یادداشتی از برادر بسیجی عباس شیرمحمدی

قدر مسلم توسعه و پیشرفت کشور عزیز ما مرهون تلاش های کارگزاران شریف در هر قشر و صنف با تخصص های متعهدانه تحت هر شرایط به خدمت صادقانه مشغول اند .

1-  قدر مسلم توسعه و پیشرفت  کشور عزیز ما مرهون تلاش های کارگزاران شریف در هر قشر و صنف  با تخصص های متعهدانه تحت هر شرایط به خدمت صادقانه مشغول اند .

 2- اما متاسفانه در تمامی این قشر ها با افرادی مواجه می شویم که همواره در جلب منفعت و دفع ضرر از منافع خود واطرافیان و هم کیشان خود هستند .

3 – قضاوت عمومی نیز در این خصوص معمولا به علت مراودات و مشاهدات طولانی بسیار گویاست که نباید از کنار آن به سهولت عبور کرد چراکه نشانه هایی ازاختلالات رفتاری است که باید نسبت به آن تامل نمود.

 4 – در نظام اجرایی یا قضایی نیز به واسطه ی حوزه های عملکردی و رویکردی گسترده همچنین اختیارات گسترده تر علی رغم مراجع نظارتی لایه به لایه متاسفانه با افرادی برخورد میکنیم که دچار مسائل و مشکلاتی هستند که از دید مقامات نظارتی با وجود تمامی گزارشات و گفته ها و شنیده ها به دور اند .

5- زاویه انحراف و ناهنجاری های ارتکابی فرد دفعتا اتفاق نمی افتد بلکه به مرور زمان شکل گرفته و در غفلت مقامات مافوق و بی توجهی رده های نظارتی توسعه و با گستاخی تمام تداوم یافته به طوریکه برای همگان امر مشتبه شده که این فرد تحت حمایت بوده و از این جهت نیز سوء تفاهم ایجاد می نمایند کما آنکه طی سال های اخیر مقاماتی توسط عدلیه محکومیت قطعی یافته که درباره آنها نیز می گفتند و می شنیدیم اما شاید باورمان نمیشد .

 6 – شنیدن با گوش دادن دو مطلب جداگانه است برای شنیدن باید گوش سالم داشت اما برای گوش دادن باید حسابی مطلب را دریافت سپس با تامل در ابعاد ، عوارض و پیامد های آن به موقع در چارچوب اصول ، قانون ، قواعد و اختیارات وارد عمل پیشگیرانه وپیگیرانه جدی شد امیدواریم اینگونه باشد.

 7 – امیدواریم با توجه به آموزه های دینی و اصالت عقلانیت محمدی (ص) با شور عدالت علی(ع) همچنین منویات و توصیه ها مقام  معظم رهبری در انجام وظایف محوله بیش از پیش کوشا باشیم تا با افراد با منصب های مختلف پر حاشیه مواجه نشویم که موجبات تعبیر و تفسیر های متعدد خصوصا برای مافوقان این افراد باشد که چرا در غفلت آنها این اتفاقات حیثیتی برای نظام عارض شده و با یک رسوایی دیگر این هزینه را مضاعف نماید.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.