شناسه : 27153
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
دفاع مقدس الگوی پایدار ایستادگی

یادداشتی از برادر بسیجی عباس شیرمحمدی

1.بیش از 4 دهه قبل از این استکبار جهانی با تحریک رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام و ایادی داخلی خود با هویت های مختلف کمر همت به نابودی نظام نوپای اسلامی بسته و جنگی همه جانبه را برکشور و ملت غیور ما تحمیل که 31 شهریور ماه سالروز آن مقطع مهم و تاریخی است  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی ان حماسه ی بزرگ و رزمندگان سلحشور و شهدای معظم، آن دفاع مقدس همواره مایه ی فخر و مباهات ما خواهد بود.  

 2 . هر چند قبل از ان نیز تنها 8 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) در 30 بهمن سال1357 و عناصر وابسته و مزدور اجنبی برخی مراکز نظامی را تصرف و تجهیزات نظامی  و غیر نظامی آنها را به تاراج بردند که آذربایجان ، کردستان، خوزستان، سیستان ، از نمونه های بارز آن غائله های شیطنت آمیز دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است که با تفضلات الهی و اراده فولادین مردم شرافت مند ، پایمردی رزمندگان سلحشور با تاسی بر قدرت و ایمان با اموزه های عاشورایی بر تمام دشمنان و گروهک های رنگارنگ فائق آمدند و با کمترین ها بیشترین پیروزی ها را نصیب حق و حق باوران نمودند .

3 . دفاع مقدس مردم  غیور و شهید پرور ایران اسلامی که تقدس خود را از ایثارگری های ارزشمدارانه رزمندگان بی ادعایش و رهبری حکیمانه ی حضرت امام (ره) گرفته بود الگویی بی بدیل در مقاومت، پایداری، ایستادگی، برای آزادگان جهان شد که هر کدام از ابعاد ارزشی آن دفاع عاشورایی تبدیل به یک قدرت معنوی و بازدارنده گردید .

4 . ایران اسلامی موقعی که در معرض تهدید، تحریم، تجاوز و توطئه قرار گرفت در واقع تمام آرمان ها ارزش ها و گفتمان های انقلاب اسلامی مورد هجمه واقع و در یک کلمه جنگ مابین حق و باطل رقم خورد که موجب وفاق اجتماعی،انضباط بخشی و انسجام بخشی و حیات بخشی جامعه گردید چراکه بر پایه اعتقادات اسلامی موجبات شکل گیری هویت ملی را برپایه هویت دینی فراهم نمود .

 5 . این پدیده تحمیلی علی رغم خسارات فراوان و غیر قابل جبران از سوی دیگر موجب افزایش اگاهی و شناخت و همچنین ارتقاء قوه بازدارندگی گردید این روند هنوز نیز برای ملت ما گنجینه ای عظیم محسوب و با قوت فزاینده تداوم داشته و دارد . ساخت موشک ها ،تجهیزات و تانک ها تفنک های پیشرفته ، پهباد ها و ناو های کوچک و بزرگ از  دستاورد های صنایع نظامی پس از دفاع مقدس به طوریکه در منطقه به عنوان قدرت برتر و در جهان نیز به عنوان یکی از کشور های برتر جهان مطرح که همه و همه از پیامد های 8 سال دفاع مقدس جانانه مردم ماست چراکه موجب ایجاد تفکر دفاعی و ضرورت حتمی ان با توجه به جغرافیای منطقه ای و سیاسی شد.

6 . جریان توفنده انقلاب اسلامی و تجربه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس همه ی اندیشمندان و صاحب نظران را این نتیجه رساند که میتوان با خودباوری به دفاع پیشرفت و توسعه رسید ایجاد رویه خودباوری ،اعتمادبه نفس در دوران دفاع مقدس و پس از آن در تحریم ها و جنگ اقتصادی برای بالابردن ضریب امنیتی از برکات وجودی انها بوده که همواره باید در همه ی امور سرلوحه ی همگان قرار گیرد. 

7 . چنانچه از حوادث پدیده های مهم گذشته عبرت و درس های لازم را نگیریم قطعابا مسائل، مشکلات ، معضلات بزرگی مواجه خواهیم شد که دوباره باید آنها را تجربه نمود اما چنانچه ضمن تحلیل های اصولی به کم و کیف مسائل متمرکز شویم چرایی و چگونگی مسائل را به خوبی تبیین نماییم خواهیم توانست در همه ی ابعاد فرهنگی، اقتصادی،سیاسی، اجتماعی، مالی، تجاری،حقوقی، مبتنی بر ظرفیت و توانمندی ها و تلاش های بی شائبه ی خود به پیشرفت های فزاینده ای دست یابیم . 
 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.