شناسه : 26712
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
گرامیداشت یاد شهدای 7تیر و هفته قوه قضائیه

یادداشتی از برادر بسیجی عباس شیرمحمدی

1. یاد ونام شهدای گرانقدر 7 تیر را گرامی داشته و هفته قوه قضائیه را به همه کارگزاران دلسوز سالم و صالح عرصه قضاوت را تبریک عرض می نماییم .

 2 . نام گذاری ایام و گرامی داشت ان ها صرفا جنبه ی تعارف ، تشریفات و نمایش نبوده بلکه هدف از برجسته کردن این ایام عطف و برجسته قطع و یقین مرور مواضع کارکرد ها و رویکرد ها با شاخص های موثر متعدد و به تبع آن نقاط قوت و ضعف با  ارزیابی و توصیف دقیق ، تطبیق کارشناسانه تبیین اصولی مسیر آینده خواهد بود .

 3 . از شاخصه های مهم در این خصوص می توان به امنیت خاطر  طرفین پرونده درمراجعه به مراجع قضایی و شعبات شکوه مختلف دادرسی است که بدانند و خاطر جمع باشند که مورد منازعه ان ها بی پیرایه رسیدگی خواهد شد.

 4 . ضمن قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر قضات شریف و همکاران اداری انها متاسفانه احساس بی عدالتی به هیچ عنوان شایسته نظام ما نیست بعضا قضاوت های عادلانه مخدوش و جای بسی ابهام و سوال که چگونه با چه جسارتی اینگونه ارا صادر و غافل ازانکه که چه پیامد های تخریبی تاسف انگیزمادی و روحی و روانی دارد بدیهی است خطاهای فاحش و غفلت های تعمدی با وجود مراجع نظارتی پذیرفتنی نیست. 

 5 . اجمالا برخی ارای تاسف انگیز و بی توجهی در حقوق عامه و ترک فعل های تاثربرانگیز موجبات تشجیع خلاف کاران و بیچارگی افراد عادی را فراهم اورده و متوالیا اسباب  گرفتاری و دردسر های بسیاری را دامن زده است .

 

6 .  ضعف و اتقان ارا، اطاله دادرسی ، امار های بی کیفیت ماهانه ، تورم قوانین ، تراکم پرونده  ها ، اعتبار اسناد غیر رسمی برای نظام هزینه اجتماعی درست کرده  .

7 . تداوم تحولات اساسی در قوه با وجود و حضور مدیران توانمند ، کارامد و اثربخش در راس امور و قضات شریف و شجاع و با صلاحیت علمی در محاکم همچنین و برخورد قاطع عبرت اموز و دردناک با عناصر ترکیب پذیر منفی در هر مقام و منصب  مقدور خواهد بود .

 8 . جامعیت قوانین ، شفافیت اجرا ، قاطعیت مجریان امروز مستلزم مدیریت و راهبری قوی و موثر مدیران بالا و میانی است که این مهم با وجود دسترسی قاطبه مردم به مراجع نظارتی و انتظامی و امنیتی همچنین مشوق ، حمایت های مادی ، معنوی و اصولی از  گزارش گران مفاسد امکان پذیر خواهد بود .

 9 .  در این زمینه رسیدگی های فوری،فوتی اما دقیق و صحیح وفق قوانین جاری و رویه های مسلم قضایی مضافا انعکاس به موقع انها بسیار کارساز و اعتماد عمومی را بیشتر و بالاتر خواهد بود .

 10 . امیدواریم با شایسته پایی ، شایسته یابی ، شایسته سالاری و شایسته داری دینی و ایمانی را موجبات تغییر و تحولات اصولی و بنیادی با توجه رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی رقم خورد .

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.