شناسه : 26382
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
بیانیه 2000 حقوقدان بسیجی

سازمان بسیج حقوقدانان استان آذربایجان غربی

بیانیه 20000 حقوقدان بسیجی در حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح همه پرسی در فلسطین

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس یاداور تصمیم هوشمندانه بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در ترسیم خطوط فکری و مبانی اعتقادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با مسئله فلسطین و رویارویی عقیدتی با دشمنان این ملت رنج کشیده است . 
 امسال در شرایطی روز قدس را گرامی میداریم که برخی دولت های عربی با اشکار کردن روابطشان با رژیم صهیونیستی در صدد عادی سازی روابط با رژیم هستند و رژیم صهیونیستی نیز با اقداماتی مانند کشتار مردم فلسطین تخریب منازل انان و آواره کردن ساکنان این سرزمین نقض حقوق اسرای مظلوم و بی دفاع فلسطینی و ایجاد محدودیت در دسترسی فلسطینیان به اقلام بهداشتی و پزشکی در شرایط پاندومی کووید 19 به دنبال سوء استفاده از این جریان سازش است . 
 ایجاد اختلاف داخلی و همچنین فتنه انگیزی رژیم صهیونیستی و متحدین آن در کشور های اسلامی ، حاکی از ترس انان از قدرت وحدت و همبستگی مسلمانان است .کشور های اسلامی و به ویژه جبهه مقاومت بااتحاد و یک صدایی نقش مهم و موثری در شکست توطئه ها و طرح های خائنانه دشمنان مردم فلسطین خواهند داشت این  رویکرد تا ازادی کامل این سرزمین از اشغال و تجاوز ادامه خواهد داشت . 
نظر به ناکامی دو راهکار نظامی ومذاکرات صلح برای بازگرداندن فلسطین به صاحبان اصلی ان و بحران انسانی کنونی در این سرزمین از رهگذر نقض حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه ملت فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس ، ضرورت طرح راهکار دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران – برگزاری همه پرسی – به منظور نیل به هدف نهایی ازادی خواهان یعنی رهایی قدس شریف از اشغال رژیم غلب اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین دو چندان میگردد . با توجه به ارتباط تنگاتنگ این راهکار با حق تعیین سرنوشت مسئله بررسی قابلیت استناد دو حق یاد شده به ملت فلسطین از منظر نظام حقوق بین الملل حائز اهمیت است که این تلاش در نهایت به تحقق نتیجه مورد نظر یعنی اثبات حقانیت بین المللی ملت فلسطین در توسل به دو حق بازگشت و تعیین سرنوشت به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین از سیر برگزاری همه پرسی و پایان دادن به هفت دهه اشغالگری و جنایات رژیم اشغالگر قدس منجر کی گردد . بنابراین این طرح مشتمل بر 4 مرحله است : 
 1 . بازگشنت اوارگان فلسطینی به سرزمین آباء و اجدادی خود 
 2 . برگزاری همه پرسی با مشارکت صاحبان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان ، مسیحی و یهودی 
 3 . تشکیل نظام سیاسی منتخب اکثریت مبتنی بر نتیجه همه پرسی 
 4 . تعیین تکلیف نهایی ساکنان غیر بومی فلسطین اشغالی توسط صاحبان آن 
 جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که به عنوان یک کشور حامی ملت قلسطین و باهدف تامین حداکثری امنیت ملی و امنیت منطقه غرب اسیا ، ضمن حمایت از گفتمان مقاومت و همزمان راه حل سیاسی و دموکراتیک برگزاری همه پرسی در سرزمین های اشغالی با مشارکت همه ساکنین اصیل را برای تعیین سرنوشت در سازمان ملل به ثبت رسانده و پیگیر اجرای راه حل می باشد . انتظار داریم که این ابتکار عمل مشروع توسط سازمان همکاری های اسلامی ، اتحادیه های بین المجالس اسلامی ، اسیایی و جهانی و جنبش عدم تعهد نیز مورد حمایت قرار گیرد   

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.