شناسه : 25310
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
انتخابات آمریکا درهاله ابهام

یادداشتی از برادر بسیجی عباس شیرمحمدی

همگان در دنیا چهره عریان و واقعی لیبرال دموکراسی را در سپهر انتخاباتی به اصطلاح قطب تمدن غرب را به عینه ملاحظه نمودند.

انتخابات آمریکا درهاله ابهام :
1. همگان در دنیا چهره عریان و واقعی لیبرال دموکراسی را در سپهر انتخاباتی به اصطلاح قطب تمدن غرب را به عینه ملاحظه نمودند.  
2. انتخاب پر اضطراب، مبهم و تنش زا با طرح موضوع تقلب گسترده دستکاری فنی همچنین تکرار و تاکید براون نتایج را به چالش کشید و رئیس جمهور، دو ملت در یک کشور را تداعی نمود و همچنان به تبع اون وضعیت کنگره و نمایندگان در هاله ای از ابهام قرار دارند.
3. اتفاقات پسا انتخاباتی و اردو کشی های خیابانی بیانگر آن است که قوانین پیچیده آمریکا نمیتواند رئیس جمهور را انتخاب و معرفی نماید.
4. دموکراسی و چارچوب های ادعایی تضادهای درونی خود را آشکار و تبدیل به اوهام و کاریکاتور نمود و در طی روزهای اخیر سردرگم، شرمسار و قابلیت الگویی دموکراسی فضاحت بار را بخوبی ترسیم نمود.
5. انتخابات مبهم، زوال لیبرال دموکراسی را سرعت و شدت بخشید چراکه حجم و فراوانی حوادث پیشین و پسین انتخاباتی حاکی از شکاف جدی، فعال شدن گسل های تبعیض و بی عدالتی در بین توده های مردم و نخبگان سیاسی بوده و بحران حکمرانی و مدیریتی جدی است .
6. کشمکش، نزاع و قدرت نمایی در سیاست های داخلی اخیر تولید و با بازتاب آن به خصومت عمیق و گسترده منتهی بطوریکه موجب دو قطبی شدن فکری و سیاسی و متوالیا لطمات سنگین به تفکر لیبرال دموکراسی گردید.
7. با اعلان تقلب بزرگ و پیروزی همزمان دو رئیس جمهوردر جنجالی ترین انتخابات آمریکا طی صد سال اخیر مناقشات و بی ثباتی های پس از انتخابات را کلید زد و همواره سایه تقلب و ابهامات در چهارسال آینده احساس عمومی خواهد بود.
8. قوانین پیچیده انتخاباتی، قدرت تاثیر گزاری برخی ایالات، پیچیدگی های نظام انتخاباتی، آراء الکترال همگی موجب مهندسی قدرت و انتخابات در آمریکا بوده و به هیچ عنوان اجازه قدرت یابی خارج از ساختار را به کسی تحت هیچ شرایطی نمیدهند .
9. به تقلب و اتفاقات پیرامون آن نشانه ی انحطاط شدید مدنی، سیاسی، اخلاقی فارغ از هر نتیجه ممکن با قوانین ناکارآمد و البته مشروعیت زدایی از دموکراسی مورد ادعا سرانجامی جزء اضمحلال و انهدام نخواهد داشت.
10. تحولات به همه ملل آزاده عالم و ملت بزرگ ایران باردیگر ثابت نمود، که بایست در مقابل سلطه گران ظالم ایستاد؛ و با اقتدار و صلابت با اتکا به توانمندی های خود و فرزانگان شایسته خود از عظمت و اقتدار ملی جانانه دفاع و به توسعه و پیشرفت متکی به درون دست یافت.
11. مقاومت تحسین برانگیز طی چهل سال اخیر با درایت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری با سیاست های ظالمانه مداخله گرانه ی آمریکا تمامی تحرکات و تحریکات خنثی و دشمن را باید از تصور ضربه زدن اساسی مایوس نمود و تسلیم خواسته های تحمیلی آنها نشد، چراکه هزینه آن بس سنگین و گرفتاری های بیشتری را به دنبال خواهد داشت، دشمن صرفا به دنبال تامین منافع و امنیت خویش است؛ وابستگی و پیوستگی به شهادت تاریخ و حوادث گوناگون آن هرگز کشوری را به پیشرفت و اقتدار نرسانیده است.
12. اقتدار همه جانبه و توسعه متوازن، مستلزم قوی شدن در همه زمینه ها و تقویت ابزارهای قدرت داخلی است تا در عرصه بین المللی نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.