شناسه : 25167
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
گرامیداشت هفته وحدت

سازمان بسیج حقوقدانان استان آذربایجان غربی

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا و اذکروا نعمه الله علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمه اخوانا و کنتم علی شفا حفره من النار فانقذکم منها کذلک یبین الله لکم ایاته لعلکم تهتدون( آل عمران /103)

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا و اذکروا نعمه الله علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمه اخوانا و کنتم علی شفا حفره من النار فانقذکم منها کذلک یبین الله لکم ایاته لعلکم تهتدون( آل عمران /103)
((همگان به ریسمان خداوند بیاویزید مپراکنید نعمت های خداوند را بر خود فرا یاد آورید که دشمنان همدیگر بودید و خداوند دل های شما را الفت داد و به نعمت او با هم برادر شدید و در لبه ی پرتگاهی از آتش بودید که شما را از آن رهانید بدین گونه خداوند آیات خود را برای شما روشن می گوید باشد که شما راهیاب گردید.))
یکی از زیبا ترین و والا ترین واژه ها ،واژه وحدت و برادری است ؛ برادری و وحدتی که پیامبر رحمت (ص)در استمرار رسالت دیگر انبیای عظام برای جوامع بشری به ارمغان آورد. پیامبر اکرم(ص) مهاجرین و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فرا خواند و بدین سان گل بانگ وحدت برای نخستین بار در فضای مدینه طنین افکند و دل و جان قرون و اعصار را نوازش داد و عطر دل انگیز آن مسلمانان را مدهوش خویش ساخت .سنگ زیرین بنای اتحاد همبستگی اسلامی نهاده شد و ارزش های متعالی اسلامی و برادری و اتحاد ،جانشین ارزش های پوچ و خیالی جاهلی شد . آری پیامبر اسلام(ص)با استنداد به آیات قران ،جوامع اسلامی را به اعتصام به حبل متین الهی و پرهیز از تفرقه و تشکیل امت واحده در سایه ی عبودیت الله ،دعوت کرد مسلمانان نیز در پرتو عمل به این دعوت و حرکت در طریق وحدت ،متحد شدند و بر دشمنان چیره شدند و دیری نپایید که شاهد فتح و پیروزی را در آغوش کشیدند .
همه ساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در فاصله ی 12 تا17 ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشور های اسلامی هفته وحدت برگزار می شود. به اعتقاد اکثریت اهل سنت 12 ربیع الاول وبه نظر اکثریت اهل شیعه 17 ربیع الاول روز میلاد پیامبر اسلام(ص)است. این اختلاف سبب شد تا امام خمینی (ره) با نام گذاری این ایام به نام هفته وحدت هم به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشته و هم برلزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام صحه گذارد. 
مسلمانان در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام ،بارها شاهد تلاش دشمنان قسم خورده برای بر هم زدن وحدت اسلامی مسلمانان بودنده اند. دشمنان بار ها با حلقه های گوناگون سعی در از بین بردن اسلام و اندیشه های ناب محمدی(ص)از پهنه ی جهان هستی داشته اند .می توان دلیل ناکامی آنها را وحدت و بصیرت مسلمانان نامید از این رو هر گاه دشمنان توانستند در این وحدت خللی وارد کرده و یا با فتنه انگیزی طیفی از مسلمین را از بصیرت بر امور و فهم حقیقت باز دارد ،زندگی اجتماعی،ساسی و فرهنگی مسلمانان دستخوش ناملایمات بسیاری شده است . بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همواره به منظور تحقق وحدت اسلامی در جامعه تلاش نموده است یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که مردم با صرف فعل خواستن و دست در دست یکدیگر توانستند دست طاغوتیان و کشور های سلطه گر را از کشور عزیزمان کوتاه کنند . هم اکنون نیز نتیجه این وحدت و همدلی را در الگو قرار گرفتن انقلاب ما و حرکت مردم کشور های مختلف و وحدت آنها با هر نوع دین و مذهب در برابر سلطه و ستم مستکبران هستیم.در کل با هر نوع جهان بینی که به اهمیت وحدت بین اقشار مختلف جامعه نگاه کنیم ، نتیجه می گیریم تا وحدت و یکپارچگی بین آحاد مختلف مردم وجود دارد ،دشمنان با هیچ حربه و نیرنگی نمی توانند به خواسته های شوم خود برسند و هرگاه تخم نفاق و جدایی از دورون جامعه گذاشته شود ، بین مردم اختلاف نظر ها به تغییر دیدها بدل شده و اینجاست که راه برای نفوذ دشمنان باز می شود . امید است با گرامی داشتن بیش از پیش این هفته فرخنده و اعیاد مبارک میلاد رسول اکرم (ص)و میلاد امام جعفر صادق (ع)و با تلاش بیشتر در تبیین نقش وحدت،کشور ایران همیشه سرآمد تحرکات علمی و فرهنگی در تمام جهان باشد.
سازمان بسیح حقوقدانان استان آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت ،هفته وحدت را به عموم همسنگران خود در سازمان بسیج حقوقدانان و کانون های تابع همچنین به آحاد مسلمانان جهان که دل در گرو اسلام عزیز داشته و هرگز کوچکترین اهانت را به مقدسات خود بر نمی تابند . صمیمانه تبریک عرض نموده امید است امت اسلام با درک عمیق از شرایط کنونی جهان اسلام با  وحدت همدلی و اراده استوار به آرمان های بزرگ اسلام عزیز دست یابد

.فخر دو جهان خواجه فرخ رخ اسعد
مولای زمان مهتر صاحبدل امجد
آن سید مسعود و خداوند موید
 پیغمبر(ص) محمود و ابالقاسم احمد
 وصفش نتوان گفت به هفتاد مجلد این بس که خدا گوید(( ماکان محمد(ص) )) 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.