شناسه : 24888
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
حکم بدوی رشوه خوار معروف قضایی صادر شد.

سازمان بسیج حقوقدانان استان آذربایجان غربی

حکم بدوی رشوه خوار معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه به واسطه 8عنوان اتهامی صادر شد.

1-اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه به واسطه 8عنوان اتهامی، به مجموع58سال و 9ماه و20روز حبس محکوم شد.
2-طبق قانون ،اشد مجازات صادر شده برای طبری یعنی 31سال حبس وی پس از قطعیت حکم اجرا خواهد شد.
3-علی اکبر طبری پور معروف به اکبر طبری بیش از دو دهه در قوه قضائیه مشغول به کار بود وی در دوره های مرحوم هاشمی شاهرودی و آملی لاریجانی به ترتیب مدیر کل امور مالی و معاون اجرایی بود که با امدن آیت الله رئیسی برکنار و به دلیل بر ملا شدن فساد ها و ضد و بند هایش بازداشت شد. 
4-تشکیل شبکه چند نفری به منظور ارتشاع با وصف سردستگی اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از 80میلیارد ریال وجه نقد اخذ زمین به مساحت300متر مربع در خیابان کریم خان،اخذ زمین هزار و 657متر مربعی درلواسان ،اخذ آپارتمان اداری به مساحت 108متر مربع در مجتمع سانا،دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ183میلیارد ریال،دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری به میزان 5قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر و معاوضه و 3دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال زاده در کامرانیه شمالی از جمله اتهامات اکبر طبری بودند.
5-رای مذکور هنوز غیر قطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. وی در این پرونده 10عنوان اتهامی داشت که در 8مورد دادگاه وی را مجرم شناخت در دو عنوان اتهامی مجرمیت وی برای دادگاه به اثبات نرسید.
6-دوعنوان اتهامی به اثبات نرسید. 
7- 3دستگاه اپارتمان مسکونی در برج روما در کامرانیه تهران که یک واحد به مساحت633 متر و واحد دیگر به مساحت388 متر و واحد سوم به مساحت380 متر که حکم ضبط انها صادر شده است هم چنین اپارتمانی واقع در خیابان پاسداران هم در یکی از برج های مجلل به مساحت 633متر مورد ضبط قرار گرفته است .
8- با ویلای بابلسر و ویلای لواسان هم ضبط شد. 
9-20سال حبس نیز برای دو قاضی سابق 1- بیژن قاسم زاده سنگرودی به جرم تاثیردادن نفوذ افراد و همچنین دریافت رشوه وبه انفصال دائم از خدمات دولتی و10سال حبس تعزیزی و ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه و جزای نقدی محکوم شده است.2- حمید رضا علیزاده به اتهام مشابه به10سال حبس تعزیزی و ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه و جزای نقدی محکوم شده است.
10-بخش سوم پرونده هنوز دردادسرا در مرحله تحقیقات که پس از تکمیل تحقیقات چنانچه دادسرا عقیده ای به مجرمیت داشته باشد پرونده را به دادگاه ارسال خواهد کرد جریان و دادگاه رای نداده متعاقبا رای خود را صادر خواهد کرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.