شناسه : 24887
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
شاخصه های برجسته نظام ساخته و پرداخته پیامبر اعظم(ص)

یادداشتی از خواهر بسیجی نسیم عمرانی

(پیامبر نور و رحمت (ص) با دریافت و ابلاغ وحی و تشکیل جامعه ایمانی درشرایط آن روز امپراطوری ایران و روم مقطعی عطف و تعیین کننده در سرنوشت بشر را رقم زد به طوریکه هرکس جرعه ای از مفاهیم و آموزه های آن پیامبر الهی را دریافت نماید عقیده و گرایش آن ها نسبت به اسلام و معنویت تضمین خواهد شد)

1-دمیدن روح ایمان و معنویت ، دادن اعتقاد اندیشه الهی که سرآغاز آن در مکه تداوم و اوج اش مدینه النبی بود .
2-تعدد تاکید برعدالت و قسط بدون هیچ ملاحظه ای حق را در جایگاه خود قرار داده و آن را به حق دار میداد.
3-در نظام نبوی تحت شرایط و موقعیت آن زمان صفا ،صمیمیت ،اخوت ایجاد و در جامعه ی مدنی آن روز موج میزد. 
4- اصلاح اخلاقی، پیراستگی ،تزکیه از رذایل،ناپاکی های رفتاری و تربیتی درسایه سار نظام ساخته نبوی حرف اول را میزد.
5-به لحاظ تزکیه و دمیدن روح ایمان ،ایثار، اعتماد واعتبارعلم ،معرفت و آگاهی و قدرت تشخیص و تمییزو تمدن اسلامی پایه گذاری شد.
6-اقتدار و عزت در جامعه سرافراز نبوی از ویژگی هایی بود که مقتدرانه تصمیم می گرفتند و عزتمندانه عمل می کردند .
7- کار ،تلاش،حرکت اهتمام در کار ها با اندیشه ،عقیدت،همراه به طوری که علم و عمل در هم امیخته و موجبات سربلندی جامعه ان روز نبوی هر روز بیش از پیش فراهم امد.
8-برجستگی های ناشی از فرهنگ دینی خصائل اخلاقی بالا شخصیت انسانی عزیز با صبر و تحمل بالا منشا شکل گیری جامعه بی بدیل نبوی در صدر اسلام شد. 
9-نبی مکرم اسلام قافله سرگردان بشری را به سوی کمال ،علم،اخلاق،عدالت رهنمون به طوری که امروز میلیارد ها انسان فداکار به مکتب حیات بخش پیامبر ختمی مرتبت(ص) و اهل بیت طاهرینش(ع) مفتخرهستند.
10-پیامبر نور و رحمت (ص) با دریافت و ابلاغ وحی و تشکیل جامعه ایمانی درشرایط آن روز امپراطوری ایران و روم مقطعی عطف و تعیین کننده در سرنوشت بشر را رقم زد به طوریکه هرکس جرعه ای از مفاهیم و آموزه های آن پیامبر الهی را دریافت نماید عقیده و گرایش آن ها نسبت به اسلام و معنویت تضمین خواهد شد.
11-بندگی خالص خدا ،عبادت،استغفار تکیه بر قدرت لایزال الهی ، وقار،هیبت ،انظباط ،نظافت ،طهارت ،صداقت وراستگویی، سادگی استواری صبر ،حیا و عفت ،عفوو گذشت، امانت داری ،انفاق معاشرت بدون تکبر ،دعوت به حق ،پایبندی به عهد و پیمان ها...مجاهدت در راه خدا و اهتمام به کار و تلاش و فعالیت ،همدلی ،همبستگی، تشکیل حکومت مقتدرانه ،اهتمام جدی به تامین مصالح مسلمانان ،تحمل شداید و سختی ها ،ایجاد نظم وعدالت در جامعه ،مردمداری و مردمیاری،دعوت به ولایت پذیری و پیروی از قوانین خداوند ،دشمن شناسی و کار سیاسی دقیق و موضع گیری و مرز بندی در برابر دشمنان،قاطعیت و صراحت ،ایجاد فضای وفاداری،حق شناسی ،ترویج علم و دانش ،رقتار مسئولانه با مردم مبارزه با عقاید و قید و بند های خرافی و غلط انحرافی از ویژگی های برجسته آن پیامبر عظیم الشان بوده که همواره پس از قرن ها مایه ی وحدت موجبات انس الفت دل های مسلمین و نزدیکی همه فرق اسلامی است. 
12-حقیقت آن وجود معظم و مکرم آن برترین موجود بشری در عرصه وجود و همه تاریخ مایه ی برکت افتخار و حرکت نه تنها برای مسلمانان که برای بشریت  بوده و همواره چشمه جوشان رحمت ایزدی و ابدی است و برخورد دشمنان با عظمت و شکوه این مکتب توحیدی هاکی از اثربخشی بی انتهای ان است. 
13-ضمن محکوم نمودن اقدام موهن یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)آن را بخشی از برنامه های اسلام ستیزانه امریکای مستکبر و صهیونیسم غاصب کودک کش جعلی علیه میلیاردها انسان ازاده و مسلمان دانسته و هر گونه اقدام زشت و توهین امیزرا در راستای اسلام هراسی ، حرکت های دشمنانه ،سیاست های خصمانه و ترفند های شیطانی دانسته و با ارتقای معارف و اموزه های دینی ،التزام عملی به اصل مترقی و افتخار امیز ولایت فقیه که رمز اقتدار و عزت کشورمان بوده و هست موجب سعادتمندی و افتخار خود می دانیم همگان را در اطاعت محض از منویات گوهر بار مقام معظم رهبری می دانیم.  

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.