شناسه : 24851
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
یادداشتی از برادر بسیجی عباش شیرمحمدی
عبرت های عاشورا چرا و چگونه

عبرت های عاشورا چرا و چگونه

حادثه عاشورا نماد رویارویی دنیاگرایی با آرمان خواهی الهی عبرت های عاشورا چرا و چگونه


حادثه عاشورا نماد رویارویی دنیاگرایی با آرمان خواهی الهی

1- درس حسین ابن علی (ع)به امت اسلامی این است که برای حق ،برای عدل ،برای اقامه عدل ، برای مقابله با ظلم، باید همیشه آماده بود باید موجودی خود را به میدان آورد.

2- اگر حادثه عظیم عاشورا نبود اگر این فداکاری بزرگ در تاریخ اسلام پیش نمی آمد، این تجربه این درس عملی به امت اسلامی داده نمیشد یقینا اسلام دچار انحرافی میشد که چیزی از حقیقت اسلام، از نورانیت اسلام باقی نمی ماند.

3- چطورشد جامعه اسلامی با محوریت پیامبر عظیم الشان آن عشق مردم به او آن ایمان عمیق مردم به او آن جامعه سر تا پا حماسه و شور آن جامعه ساخته و پرداخته، کارشان به جایی رسید که بعد از 50 سال جمع شدند و فرزند همین پیامبر را با فجیع ترین وضع به شهادت رساندند.

4- این ملت پس از 4دهه که ازانقلاب اش گذشته قرص ومحکم در این راه با عزت ایستاده اما اگر دقت نکنیم،مواظب نباشیم ممکن است آن سرنوشت پیش بیاید.

5- حادثه را باید فهمید که چقدر بزرگ است تا دنبال علت آن بگردیم کسی نگوید حادثه عاشورا بالاخره کشتاری بود و چند نفر را کشتار کردند.

6- این شخصیتی که همه دوران کودکی و نوجوانی او در دامان رسول خدا (ص) دختر رسول خدا(ص) دوران جوانی او که منتهی به حکومت امیرالمومنین (ع) میشود و دوران میانسالی که در ایام ولایت امام مجتبی (ع)است را به یاد دارند آیا می توان حدس زد که کارش به آن جا برسد که در روز عاشورا یک عده از امت جدش او رامحاصره کنند و با این وضعیت فجیع او را وهم یاران و اصحاب و اهل بیت اش را قتل عام کنند ،زنانشان را اسیر بگیرند؟

7- کسی مثل حسین ابن علی (ع) که خودش تجسم ارزش هاست قیام می کند برای اینکه جلوی این انحطاط را بگیرد این انحطاط می رفت تا به آنجا برسد که هیچ چیز باقی نماند اگر یک وقت مردمی خواستند خوب زندگی کنند ، مسلمان زندگی کنند چیزی در دستشان نباشد امام حسین(ع) می ایستد ،قیام می کند،حرکت می کند یک تنه در مقابل این سرعت و سراشیب سقوط قرار می گیرد البته در این زمینه جان خودش را، جان عزیزان اش را، جان علی اصغرش را، جان علی اکبرش را، جان عباس اش را فدا می کند اماتسلیم نمی شود .این جامعه ما خیلی باید مواظب باشد که به آن بیماری دچار نشود عبرت اینجاست ما باید آن بیماری را بشناسیم آن را یک خطر بزرگ بدانیم و از آن اجتناب کنیم.

8- بحث عبرت های عاشورا مخصوص زمانی است که اسلام حاکمیت داشته باشد حداقل این را اگر بدانیم این بحث مخصوص به این زمان است یعنی زمان و کشور ما که عبرت بگیریم.

9-مسئله نفاق را شاید بتوان مهم ترین حقیقتی دانست که باید در پروسه دشمن شناسی مورد بررسی تجزیه تحلیل قرار داد.

10- در گفتمان انقلاب اسلامی مهم ترین زیر ساخت جامعه ایرانی را دین اسلام و برجسته بودن شعا ئر دینی واسلام را محرم و صفر تشکیل می دهد لذا باید خط انحراف و تحریف را در همین دو نکته جستجو کرد.

11-رسیدن به خود باوری و ترویج آن رمز مصون سازی فرهنگ دینی است که نسبت به آن باید اهتمام ویژه نمود .

12- عاشورا به عنوان بزرگترین ظرفیت فرهنگی جبهه حق قابل تصور است بدون شک امام سجاد(ع)و حضرت زینب (س)به عنوان پیام آوران راستین عاشورا دارای ارزش و عظمتی والا هستند که بخاطر موضع وحرکت عظیم انسانی،اسلامی بر اساس تکلیف الهی ایجاد نمودند .

13-آن بزرگواران موقعیت را به خوبی شناختند و با بصیرت ،ولایت مداری ،امید بخشی نقش شگفت انگیزی را برای جبهه حق ایفا نمودند .

14- امیدواری قطعی آن اسوه های بی بدیل به پیروزی یقینی جبهه حق در عین شکست ظاهری با بیان رسای( مارایت الا جمیلا)مصداق بارز لحظه شناسی عمل به تکیلف الهی است .

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.