شناسه : 13234
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی

برگزاری همایش جامعه زنان در گام دوم انقلاب اسلامی

همایش جامعه زنان در گام دوم انقلاب با حضور معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در محل کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار گردید.

همایش نقش زنان در گام دوم انقلاب درتاریخ 13 بهن 98 در محل کانون بسیج جوانان شهرستان ارومیه برگزار شد.در ابتدای این مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم آقای ولیزاده تلاوت و در ادامه معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور معصومه حکیمیان اظهار کرد : دین مبین اسلام به بانوان جایگاهی تاریخ ساز و تمدن ساز اعطاء نموده حال آنکه هیچ یک از مکتب های انسانی اینچنین نیست.

وی در ادامه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توسط دشمنان ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود : شخصیت ایشان الگویی تمام عیار برای همه ی ملت های آزاده و قهرمان  جهان اسلام بود و خدمات ایشان در حوزه ی امنیت و دفتع محدود به مرزهای جغرافیایی کشورمان نیست.

ایشان خاطر نشان کردند اندیشه ورزان و تحلیلگران کشورهای غربی نیز هم اکنون در حال مطالعه پیرامون شخصیت سردار شهید سلیمانی هستند تا رمز ایستادگی و مقاومت ایشان را درک کرده و پیرامون آن کارهای فکری و عملیاتی انجام دهند.

معاون فرهنگی جامعه بسیج زنان کشور ضمن اشاره به اینکه دشمنان بشریت نسبت به زن و جایگاه آن در جامعه نگاه و تفکر درستی ندارند ، افزود غربی ها  زن را وسیله ای برای بوالهوسی خود میدانند یا خوشبینانه ترین حالت اینست که از زن به عنوان یک ابزار برای تبلیغات و پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی استفاده میکنند.وی ضمن ابراز خوشنودی از اینکه نگاه دین مبین اسلام به زنان تمدن ساز و تاریخ ساز است ، اضافه کرد بانوان نه تنها برای تربیت فرزندان خود نقش شایانی دارند ، به منای واقعی سعادت و شقاوت یک جامعه در دست این اقشار است.

حکیمیان در ادامه حضرت زهرا(س) را به خاطر برخورداری از شخصیت وارسته و وجوه برجسته ، الگویی برای ابنای بشر دانست و اضافه نمود متاسفانه برای زنده نگه داشتن یاد و راه ایشان فقط به برگزاری ایام سوگواری ایشان اکتفا می شود و اقدامی در راستای شناخت و کسب معرفت صورت نمیگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به مقوله حجاب زد و بیان کرد:حجاب لزوما مبحث اسلامی نیست و مقوله  توحید به شمار میرود به طوری که در همه ی ادیان آسمانی به این مهم توصیه شده است ولی ما به واسطه ی تهاجم فرهگی دشمنان هنوز نتوانسته ایم این مقوله را به جوانان خود تفهیم نماییم.

اجرای طرح ندای فطرت در مناطق مختلف کشور

ایشان با بیان اینکه از بدو انقلاب اسلامی تاکنون هزاران میلیارد تومان برای رفع معضل های اعتیاد ، ازدواج دیرهنگام ، طلاق و ... هزینه شده است اظهر کرد:می طلبد که این منابع مالی در مسیر درست آن هزینه شده و با برنامه رو به جلو حرکت شود تا اینکه منشاء آثار مطلوبی باشد.

وی از آغاز اجرای طرح ندای فطرت در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت :تقویت احساس خوشبختی در بین اعضاء خانواده ، ارتقای شاخص های عمومی ، افزایش ازدواج ، ترویج عفت عمومی بین زنان و مردان ، نهادینه سازی نماز و بهبود معیشت  مردم از جمله اهدافیست که با اجرای این طرح دنبال میشود.ایشان با بیان اینکه در کشورمان آمار طلاق بالا میباشد فرمودند متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم مهارتهای اسلامی و ایرانی و زندگی کردن را به دختران و پسران یاد بدهیم وهم اکنون 14 میلیون دختر و پسر که از سن ازدواجشان گذشته است در جامعه وجود دارد و حرکت های چشم بسته ما را به جایی نمیبرد.

 این مراسم با اجرای زیبای گروه مدیحه سرایی انصار المهدی پایان یافت.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.