شناسه : 12275
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی

مشاوره‌های حقوقی به خانواده‌های کم بضاعت توسط بسیج حقوقدانان ارائه می شود.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور گفت: امیدواریم سازوکاری فراهم شود تا بتوان مشاوره‌های حقوقی به خانواده‌های کم بضاعت توسط بسیج حقوقدانان ارائه کرد.

مهدی بهرامیان  در مراسم اختتامیه اجلاسیه بسیج نخبگان کشور اظهار داشت: تعداد مسئولان اجرایی انجمن‌های موجود در استان‌ها اندک بوده که برای برطرف سازی این مشکل حدود هشت ماه به بحث و گفت‌وگو پرداختیم، در حال حاضر قرار بر راه اندازی شبکه انجمنی است تا افراد بتوانند از ظرفیت موجود در شهر خود استفاده کنند.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور تصریح کرد: در گام نخست انجمن دانشجویان کارشناسی تشکیل شده است، در دانشگاه‌ها در دو مبحث قضایی و اجرایی آسیب‌های بسیاری را شاهد هستیم که این دغدغه‌ها ما را برای بهبود شرایط هدایت می‌کند، در حال حاضر مصادیق عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و جهاد حقوقی محقق نشده است.

بهرامیان ادامه داد: مشاوره باید برای خانواده‌های بی‌بضاعت صورت پذیرد، این امر در مناطق برخوردار از شرایط مطلوب فایده‌ای ندارد، باید در دانشگاه‌ها حکم‌آموزی شرط نخست آموزش باشد و مسائلی چون تحکیم بنیاد خانواده، مسائل اقتصادی، اعتیاد و حقوق آموزی باید در اولویت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: باید تقویت شبکه‌سازی صورت پذیرد و در نهایت اقدام به معرفی آن کنیم، این امر در سیاست‌های کلی توسط بسیج پیگیری می‌شود و دفاع از حقوق ملت در عرصه های خارجی، آسیب شناسی نظام حقوقی قضایی کشور و نظایر این موارد از برنامه‌های جدی ماست.

بهرامیان گفت: باید ظرفیت‌سازی صورت پذیرد و امور تأکید شده در بیانیه مورد اهمیت واقع شود، در عرصه‌های خارجی امور مختلفی انجام شده است، هر خانواده بسیجی باید یک حقوقدان و یک وکیل را دارا باشند، این امر در ادارات مختلف پیگیری شده و به دنبال محقق شدن آن هستیم.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور گفت: طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه درخواست در نظر گرفتن شأن مشاورتی و تخصصی داشتیم، در حال حاضر افراد بسیاری در بسیج عضو شده و آماده ارائه خدمت هستند، بسیج حقوقدانان در حال خدمت‌رسانی هستند و مسئولان نیز باید به آنها کمک رسانند.

وی بیان کرد: برگزاری چندین جلسه توسط مسئولان سبب اجرایی شدن برنامه شبکه‌سازی شده است، این آغاز و حضور نشان از اراده و عظم جدی حقوقدانان بسیجی برای حل مسائل مهم کشور است.

بهرامیان خاطرنشان کرد: تحول سازنده و اثرگذاری در این زمینه صورت پذیرفته است، برنامه‌های فشرده‌ای در موضوعات مختلف در نظر گرفته شده و خانواده‌های بسیجی زیر نظر دبیر انجمن قضات استان فعال هستند، انجمن سردفتران، دانشجویان، کارمندان حقوقی قضایی، انجمن وکلا و نظایر این موارد از انجمن‌های فعال در استان‌ها هستند.

وی اظهار داشت: در این چند روز موضوعات مختلفی بررسی شده و موضوعات مطرح شده در جامعه نخبگان قابل توجه است، باید امور مربوط به شبکه‌ها و انجمن‌ها مورد بازنگری واقع شوند، نقش حقوقدانان در دستگاه‌های قضایی مشخص و پس از بازنگری در نشست‌های مختلف تعیین شده است.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور ادامه داد: ما به شبکه‌های منسجمی احتیاج داریم تا بتوانند سایر شبکه‌ها را نظم ببخشند، این امر در هیئت اندیشه‌ورز مطرح شده و به زودی از این انجمن‌ها نیز بهره مند می‌شویم.

وی افزود: امید است بتوان این اختتامیه را آغاز بزرگی برای حرکت عظیم حقوقدانان بسیجی برای نیل به تمدن مورد اشاره مقام معظم رهبری برشمرد، به مرور این انجمن‌ها تقویت و پالایش می‌شوند، طرح آموزش همگانی حقوق نیز می‌تواند برای ظرفیت سازی در بخش حقوقدانان ما را کمک رساند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.