شناسه : 12139
نویسنده : استان آذربایجان غربی
عکس
سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی

پیام تبریک سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی

عيد سعيد غدير خم ؛ عيد امامت و ولايت بر شيعيان علي (ع) مباركباد

امام رضا(علیه السلام) فرمودند:كسى كه در روز (غدير) مؤمنى را ديدار كند، خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد مى كند و قبرش را توسعه مى‏ دهد و هر روز هفتاد هزار فرشته قبر او را زيارت مى‏ كنند و او را به بهشت بشارت مى‏ دهند

چه گفت آن خداوند تنزیل و وحی ***خداوند امر و خداوند نهی که من شهر علمم، علی یم در است *** درست این سخن گفتِ پیغمبر است گواهی دهم این سخن راز اوست ***تو گویی دو گوشم به آواز اوست اگر چشم داری به دیگرسرای *** به نزد نبی و وصی گیر جای منم بنده اهل بیت نبی *** ستاینده خاک پای وصی خود آن روز نامم به گیتی مباد *** که من نام حیدر نیارم به یاد بر این زادم و هم بر این بگذرم*** یقین دان که خاک پیِ حیدرم

پیامبر در سال دهم هجرت حج گزارد و به سوی مدینه بازگشت . در روز هجدهم ذی حجه که قافله های بسیاری پیش از پیامبر حرکت می کردند و عده ای از پسِ حضرت می آمدند ، پیامبر به سرزمین غدیر خم رسید . او به فرمان الهی دستور داد سواران و پیادگان توقف کنند، آنان که رفته اند ، بازآیند و آنان که نیامده اند، برسند . سپس بر انبوهی از جهاز شتران فراز رفت و خدای را سپاس گفت و از اینکه به زودی از میان آنان خواهد رفت ، خبر داد . سپس از آنان خواست درباره چگونگی ابلاغ رسالت وی گواهی دهند . مردمان فریاد برآوردند : شهادت می دهیم که تو پیام حق را ابلاغ کردی ، نصیحت کردی و جهاد نمودی . خداوند تو را پاداش نیکو دهد. آن گاه از جایگاه والای خود در میان امت سخن گفت و از آنان بر اولویت خود گواه خواست و پس از شنیدن پاسخ های یک صدا و بلند ، دست علی علیه السلام را گرفت و با شکوهی شگرف و فریادی رسا فرمود : « من کنت مولا فعلی مولاه » سه بار این جمله را تکرار و بر یاوران و پذیرندگان ولایت او دعا کرد.

غدیر این عید بزرگ بهانه ای است برای تجدیدمیثاق با ولایت و برماست که پیمان خویش را با مسیر و جریان ولایت تجدید نموده و امروز که پرچم ولایت فقیه به عنوان استمرار این حرکت الهی در دست با کفایت مرجع عالیقدر و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است، تجدید بیعت خود را در اطاعت از رهنمودها و فرمایشات معظم له اعلام داشته و پیمان می بندیم که با عزمی راسخ تر از پیش در راه تحقق آرمانهای والای این نظام مقدس گام نهیم.

سازمان بسیج حقوقدانان نیز به نوبه خود این عید سعید و سراسر سرور و شادمانی را به جامعه حقوقدان بالاخص به همسنگران بسیجی در سازمان و کانون های تابعه تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خدواند بی همتا و منان مسألت داریم به یمن این عید بزرگ، همه ما را از نعمت هدایت، سعادت و رستگاری دو جهان برخوردار فرماید( الهی آمین)

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.