تحلیل و تفسیر زیارت عاشورا

((  فهرست موضوعات مقاله    ))

مقدمه                                        

بخش اول : زیارت عاشورا از نگاه تاریخی و ضرورت آشنایی با آن

  بخش دوم : تحلیل ورابطه عاشورا با انقلاب اسلامی وریشه یابی فتنه های امروز درزیارت عاشورا  :

الف : عمق بخشی به انقلاب اسلامی

ب: ریشه یابی و علل حوادث امروز از منظر عمق بخشی

ج: راه درمان ریشه ای از منظر عمق بخشی

   مراحل جنگ :

- مرحله جنگ نرم حادثه عاشورا ( گروه اول )

- مرحله جنگ نیمه سخت ( گروه دوم)

- مرحله جنگ سخت ( گروه سوم )

چگونگی جایگزینی اعتقادات و مراجع فکری :

مرحله اول: غیرت زدایی مرحله دوم : طرح اندیشه غیر الهی در عرض و کنار اندیشه الهی ( مغلطه اول و مغلطه دوم ) مرحله سوم : حذف اندیشه الهی مرحله چهارم : اجرا و عمل مرحله پنجم : حذف فیزیکی   

بحث پایانی : جبهه یابی و ورود به مرحله اقدام در زیارت عاشورا 

 

 

 

 ( مقدمه )

خداوند را شاکر و سپاس گزارم که به این بنده ناچیز توفیق عنایت فرمود تا من هم به بهانه مقاله نویسی  با نوشتن کلمات و جملاتی نا رسا بتوانم در تقابل جبهه حق و باطل که امروز به مرحله حساسی رسیده است آگاهانه به جبهه حق که همان جبهه عاشورائیان است بپیوندم . حقیقتاً  فرهنگ عاشورا و باور آن را می توان تمامیت اسلام نا ب محمدی ص و  بستر و صول به  نهایت عرفان و کمال انسانی دانست  . زیارت مقدسه عاشورا آینه تمام نمای حقیقت و حقانیت برای شناخت صراط مستقیم و جبهه حق در فتنه ها ست که باید با تمام وجود و با دیده  عبرت به آن نظر نمود ، عاشورا وزیارت مقدسه  عاشورا آموزه هایی دارد که ما در دوران  کنونی سخت به آن نیازمندیم و نباید گذشت زمان درآن تاثیر بگذارد   چرا که بفرموده مقام معظم رهبری (( فضا همان فضا و روح همان روح است ))  هرچند انسان ها ، مکانها و ابزار عوض شده اند . شیعه واقعی باید عمیقاً احساس و اداراک نماید که دشمن احساس خطر نموده و بیکار ننشسته و با آینده نگری و برنامه ریزی وسیع برای حذف جریان عاشورا و آموزه های آن به شدت تلاش می نماید البته این تلاش بسیار نامحسوس و زیرکانه و تدریجی انجام می شود  که طرف مقابل متوجه نشود که چه بر سرش می آید دشمن ذهن ها را نشانه رفته است و سعی می نماید ابتداء آهسته آهسته در اعتقادات و ریشه های و ابستگی  امت اسلامی به ولایت الهی  تردید و تشکیک ایجاد نماید و این مهمترین و اساسی ترین مرحله حرکت دشمن است که اگر در این مرحله موفق به انحراف در عقاید گردید بقیه مراحل را   با سرعت و سهولت و هزینه کم طی خواهد نمود در این مرحله است که وظیفه خواص جامعه اسلامی بسیار سنگین و حساس می باشد و باید به وظیفه خطیر خود در دفاع از ولایت الهی ،آگاهی دهی و بصیرت افزایی به طبقات عوام و دفاع بموقع  از آن اقدام نمایند . اینجا مرحله بصیرت و دانایی و شناخت حیله ها و تزویر دشمن است و در غیر این صورت است که حسین به قربانگاه می رود و باید پاک ترین انسان روی زمین تمامی هستی خود را فدای آن نماید و این افتخار شیعه است که زیارت عاشورا را دارد ، این زیارت با مفاهیم عالیه و درخشنده و گویا این بصیرت را به ما به می دهد البته تفهیم و عمق بخشی مفاهیم آن  نیز جزء وظایف خواص است  هرچند در طول انقلاب ناگفته های با بخشی ازخواص منفعل و خزیده در کنج ها  داریم مع الوصف درسال های اخیر با توجه به بروزفتنه ها به لطف  الهی  و استقامت و روشنگری های مقا م معظم رهبری دامه ظله العالی همه چیز به نفع اسلام  تمام شد و دشمنان مایوس شدند  با امعان نظر به موضوع مقاله به خواست خداوندقصد دارم  در دو بخش  مطالب و یافته های خود را انشاء نمایم

بخش اول : زیارت عاشورا از نگاه تاریخی و ضرورت  آشنایی با آن،- بخش دوم : تحلیل رابطه عاشورا  با انقلاب اسلامی و ریشه یابی فتنه های امروز در زیارت عاشورا   خدایا  به خواص جامعه اسلامی ما بصیرت و شناخت توطئه دشمنان را عطا فرما، خدایا به عوام  ما استقامت ،همراهی حق و حضور در صحنه را عنایت بفرما  ، خداوندا دشمنان  عاشورا  و نهضت حسینی وانقلاب اسلامی را مذبوحانه  به خاک مذلت بنشان .

بخش اول : زیارت عاشورا از نگاه تاریخی و ضرورت  آشنایی با آن  :

 در فضیلت زیارت عاشورا همین بس که از سنخ سایر زیارات نیست که به ظاهر از انشاء و املاء معصوم است ، هرچند از قلوب مطهر ایشان چیزی جزء آنچه از عالم بالا می رسد صادر نمی شود   این زیارت از احادیث قدسیه ای است که به همین ترتیب از زیارت و لعن و سلام و دعا از حضرت احدیت به جبرئیل امین و از او به خاتم النبیین صلی الله علیه و آله و سلم رسیده است . فهم درست زیارت عاشورا نه تنها به بصیرت انسان کمک می کند و انس آور است   بلکه انسان را وارد مرحله عمل و اقدام می کند  و شاید این همه ثواب مذکور در منابع و روایات به خاطر همین موضوع باشد

از نظر تاریخی بعضی ها خواسته اند در سند آن شبهه ایجاد نموده وآن را به زمان حکومت صفویه منتسب نمایند در مورد این طایفه باید گفت که حد اقل سند موجود در آستان قدس رضوی مربوط به ۴۶۰ هجری قمری است یعنی حدود دویست و چند سال بعد از غیبت امام عصر ارواحنا فداه، لذا این زیارت ربطی به دوره صفویه که ندارد هیچ ، به هیچ یک از حکومت های شیعی قبل از صفویه هم ربط ندارد، علاوه بر سند مذکور سیره قریب به اتفاق فقهای عظام ما همچون شیخ مفید ، سید بن طاووس ، علامه حلی ، علامه مجلسی و حتی متقدمین نیز این زیارت را دیده و تایید کرده اند و همه خودشان نیز متمسک به این زیارت بوده اند حتی در زمان ما که آنرا درک کردیم امام رضوان الله تعالی علیه نیز هر روز مقید به خواندن زیارت عاشورا بودند

البته اشکال دیگری که از سوی به اصطلاح روشنفکران مطرح شده این است که از این عطوفت و رحمت، بعید است که این همه لعنت و نفرین را تایید نماید . اما در جواب این دسته از ایجاد کنندگان شبهه و اشکال باید گفت در قران کریم ۲۹ مورد است که خداوند یا خودش لعنت کرده است و یا لعنت دیگران را تایید و امضاء  نموده است،پس از نظر قران کریم لعنت کردن اشکال ندارد نه تنها لعنت کرده است بلکه دستور هم داده است لعنت کنید مثلاً این آیه شریفه که خطابش حد اقل بطور عام همان گروههای هستند که در زیارت عاشورا لعن شده اند

(( ان الذین یکتمون ما انزلنا من البینات والهدی من بعد ما بینا للناس فی الکتاب ،اولئک یلعنهم الله و یلعنهم اللاعنون )) قاتلین و مسببین قتل حضرت ابا عبدالله (ع) آنهایی هستند که ولایت را پوشاندند و مصداق کامل این آیه هستند  اول کتمان کردند ووقتی موفق به کتمان شدند آنوقت شمشیر ها را کشیدند پس اولین کسی که لعنت کرده خود خداوند کریم است  ضمن اینکه زیارت عاشورا با مفاهیم دینی دیگر ما نیز پیوند دارد و آن مفاهیم همه موید مفاهیم زیارت عاشورا است ولذا این زیارت نمی تواند قول غیر معصوم وغیر الله باشد

پس علت این که برای خواندن و مداومت به   زیارت عاشورا  در احادیث و سیره علما تاکید شده  این است که زیارت عاشورا در طول تاریخ رمز گقتمان شیعه بوده است ، زیارت عاشورا میثاق نامه و اساس نامه فشرده شیعه است ، بسیاری از مفاهیم دیگر که نمی شود فهمید با رمز و کلید زیارت عاشورا قابل فهم می شود وقتی زیارت عاشورا را درست نگاه می کنیم  پاسخش را آنجا می یابیم از جمله همین لعن و نفرین ها ، بنابراین زیارت عاشورا یکی از برکاتی که دارد این است که دریای بزرگ معرفت در درون آن گنجانده شده است .

دلیل دیگری که این همه  در طول سیره علماء و فقها عظام اسلام در تاریخ برآن اهمیت داده شده است این است که زیارت عاشورا فقط صرف قرائت خالی نیست و حتی صرفاً معرفت و انس عاشقانه هم نیست ، بلکه یک شدن و صیرورت است یک حرکت و جنبش است که دردرون آن اقدام و عمل وجود دارد یعنی غیر از معرفت و محبت و تولی ، اطاعت هم در درون آن نهفته است .به تعبیر امروز بین عالی ترین سطح راهبردی و پایین ترین سطح تاکتیکی جمع شده است .

یعنی کامل ترین و اصلی ترین معارف شیعی بلافاصله به مرحله اجرا نزدیک گردیده است در دوران حاضر که انقلاب شکوهمند اسلامی  به برکت مجاهدت  و شهادت  و استقامت مردان خدا مستقر و تثبیت شده و تمامی دشمنان قسم خورده انقلاب  به رهبری آمریکا  و اهل نفاق و کج اندیشان وهابی همدست شده اند خواندن زیات عاشورا و تفسیر جملات و تلقین مفاهیم عالیه و جهادی آن برای حفظ روحیه شهادت طلبی و جهادگری و تولی و تبری و نهادینه کردن حب وبغض که تمام دین دراین دوکلمه  نهفته و مساوی با آن است  نه تنها برای شیعیان بلکه برای هر انسان حق جو در هر جای جهان  یک امر ضروری و حیاتی است و برای ادامه و صدور انقلاب و جهانی شدن آن و  زمینه سازی برای تشریف فرمایی و ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه یک امر لازم است و باید این  را بدانیم اگر این موضوع در دورانی که حکومت اسلامی برقرار شده اتفاق نیافتد  هیچ وقت دیگری برای آن میسر نخواهد بود

در زیارتی از زیارت های امام حسین (ع) که در روز اربعین خوانده می شود جمله بسیار پر معنا وجود دارد و آن این است(( و بذل مهجته منک لیستنقذ عبادک من الجهاله )) فلسفه فداکاری امام حسین (ع) در این جمله گنجانده شده است زیرا به خدای متعال عرض می کند که این بنده تو – این حسین تو  خون خود را نثار کرد تا مردم را از جهالت نجات دهد و در ادامه می فرماید (( حیره الضلاله )) مردم را از سرگردانی و حیرتی که در گمراهی است نجات دهد این جمله  بسیار جمله پر مغز و و مفهوم مترقی و پیشرفته ای است. تمام فلسفه و ضرورت قیام حضرت ابا عبدالله (ع) در این جمله جا داده شده است .

امام راحل  رضوان الله تعالی علیه معمار کبیرانقلاب اسلامی نیز دقیقاً همان هدف را دنبال و طی نمودند و تمام وجود خود را وقف انقلاب و پیروزی آن کردند و حرکت ایشان الگو برداری شده از حرکت حسین ع بود هر چند آن حرکت اصلی یعنی حرکت امام حسین (ع) منتهی به شهادت همه شد و این حرکت به پیروزی ختم گردید  علت این تفاوت در نتیجه، در مشابهت حرکت فرقی ایجاد نمی کند چون مقتضیات متفاوت بود لذا سرنوشت آن حرکت شهادت و این حرکت حکومت امام بزرگوار شد  .

                                                 

بخش دوم : تحلیل رابطه عاشورا  با انقلاب اسلامی و ریشه یابی فتنه های امروز در زیارت عاشورا :

الف : عمق بخشی به انقلاب اسلامی :

در این بخش باید باید به یک مسئله بنیادی  یعنی عمق بخشی به انقلاب اسلامی  وارد شویم (در حوادث بعد از انتخابات ۱۳۸۸ بحث تهدید نرم در اوایل بعید می نمود و حتی یک مسئله ذهنی و خیالی به نظر می آمد اما حوادث بعد از انتخابات فوق نشان داد که واقعاً تهدید نرم مانند جنگ سخت  ،جدی، اساسی، حیاتی و خانمان برانداز است امروز دیگر بحث جنگ نرم و تهدید نرم برای کسی مقوله ذهنی نیست و همه آنرا در صحنه می بینند و واثار آنرا مشاهده می نمایند )

*منظور از عمق بخشی چیست ؟ در یک نگاه اجمالی اولیه اینگونه فهم می شود که در عمق بخشی بجای پرداختن به فروع و حوادث، به  ریشه ها  می پردازیم

اولاً :  اگر درد را در آن ریشه ها درمان کنیم ، فرصت برای ظهور آن درد در فروع و شاخه ها پیدا نخواهد شد

ثانیاً : اساساً هدف اصلی زندگی ، پرداختن به همان ریشه ها ست  یعنی مقابله با تهدید است و جنگ و جهاد نیز برای دفع موانع و پرداختن به آن کار اصلی است ، مثل این است که مزرعه ما در معرض حمله حیوانات وحشی قرار گرفته  ما باید دور مزرعه حصار بکشیم و تهدید را دفع کنیم در این شرایط تازه مزرعه برای زراعت آماد شده و کار تمام نشده است البته این مثال برای تقریب به ذهن است ودر عالم واقع این دو ( دفع تهدید و عمق بخشی) لازم وملزوم یکدیگرند  اما آن هدف اصلی ، عمق بخشی یعنی انسان شدن و آمادگی برای لقاءالله است

ب : ریشه یابی و علل حوادث امروز از منظر عمق بخشی :

از نگاه عمق بخشی آن چه منجر به حوادثی مانند سال ۸۸ می شود این است که ابتداء و در طول زمان یک جایگزینی اتفاق افتاده است و در عمیق ترین لایه ی این جایگزینی ، مفاهیم ، کلمات و اقوال الهی و دینی جای خود را به گفتمان بشری داده است  در آن جایی که کلام الهی باید مختص خداوند باشد (( ان هدی الله هو الهدی )) یک مفهوم و یک قول به ظاهر درست بشری جایگزین شده و یا یک التقاط بوجود آمده است این جایگزینی و التقاط در بدو امر هیچ مشکلی ایجاد نمی کند اما پس از سالیان طولانی زمانی که به مقصد می رسیم زوایه آن را متوجه می شویم مثلاً قرار بوده به کربلا برویم سر از لندن در می آوریم به همین علت است که اسلام نسبت به بدعت ها و کوچکترین تغییر در اقوال و روش های الهی و انبیاء حساس است . جایگزینی کلمه و قول، خود بحث مفصلی است اما اجمالاً باید گفت در جاییکه باید قول الهی مطرح باشد اگر مفهوم و گفتمان جایگزین بشری آمد ,شیطانی است ((یریدون ان یبدلوا کلماته))   )اما در بعضی جاها اینگونه نیست . خداوند برای حرف بشری میدان داده است . تفکیک هر دو قدری دشوار و سخت است .حال اگر این جایگزینی مفاهیم و اقوال که خیلی هم مشهود نیست اتفاق بیفتد و این مفاهیم جایگزین، در کنار هم قرار بگیرد یک جهان بینی و بینش ایجاد می کند،انگاه بطور طبیعی و تدریجی بدنبال جایگزینی دستگاه سیاسی هم می آید و آن چیزی است که امروز اتفاق افتاده است.و اگر در مرحله سیاسی هم موفق شد و حکومت شکل گرفت برای دفاع یا توسعه خود جنگ خواهد کرد. عکس این هم صادق است یعنی اگر امروز ما از سطح یعنی تثیت نظامی و امنیتی به عمق یعنی سمت حاکمیت و قول الهی در جامعه حرکت نکنیم نتیجه آن می شود که در عمیق ترین لایه رخنه می پذیریم و این رخنه از عمق به سطح حرکت می کند مانند یک گسل عمیق، درسطح زلزله ایجاد می کند، زلزله اجتماعی و سیاسی . هرچه گسل بزرگتر باشد زلزله شدید تر خواهد بود.

ج :راه درمان ریشه ایی از منظر عمق بخشی :

 بنابراین ما باید در عمق بخشی مفاهیم ,کلمات و اقوال الهی و دینی را بیابیم و آنها را غبار زدایی کرده و به صحنه بیاوریم یعنی جایگزین مفاهیم و گفتمان غیر الهی کنیم .پس ازآن مرتباً و لایه به لایه از آنها حجاب زدایی کنیم تا به مغز آن دسترسی پیدا کنیم. حجاب زدایی یعنی آنچنانکه مورد نظر خداوند ,پیامبر و ائمه است آنها را فهم و تفهیم کنیم پس عمق بخشی

 اولاً :یافتن کلمه و قوله الهی در هر مورد و موضوع غبار زدایی از آن و به صحنه آوردن آن است .

(یحق ا... الحق بکلماته )

ثانیاً : حجاب زدایی از قول و مفاهیم الهی ست

ثالثاً : سیستم سازیی و نهاد سازیی بر اساس این مفاهیم و جامعه است.(ایجاد شجره طیبه ) این کار بزرگی است که در عمق بخشی باید اتفاق بیفتد. پس از ذکر مسائل مربوط به عمق بخشی، حال به اصل موضوع  یعنی به ریشه یابی فتنه های امروز در زیارت عاشورا برمی گردیم ما با توجه به موضوع مقاله فقط به آن بخش از زیارت عاشورا که مراحل قبل از جنگ سخت را تشریح می کند و به جریان شناسی و مسیر یابی ما کمک می کند می پردازیم  یعنی از جریانی که مورد لعن قرار گرفته اند ( دشمن شناسی و جریان شناسی ) شروع می کنیم .

اولین فراز های لعنت از این جا آغاز میشود(( فلعن الله امه اسست اساس الظلم والجور علیکم اهل البیت )) در این فراز سه گروه اصلی و با فروع آن پنج گروه را لعنت می کنیم و لعنت ها هم از عمق به سطح شروع شده اند و زیارت عاشورا این موضوع را با زیبایی هرچه تمام تر تقسیم بندی نموده است بطوریکه اول اقدام کنندگان به جنگ نرم و بنیان گذاران  ظلم ( عمق)  (... فلعن الله ... اساس الظلم و...) سپس در ادامه، اقدام کنندگان به جنگ نیمه سخت (... فلعن الله ...امه دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم...) و در مرحله سوم، به مرتکبین  جنگ سخت (حادثه عاشورا) لعنت می کنیم (ولعن الله امه قتلتکم)که سه گروه اصلی قلمداد می شوند و دو گروه بعدی نیز بعنوان سران و کارگزاران جنگ و پیاده نظام و عمله ظلم مطرح هستند .

 مراحل جنگ :

۱-مرحله جنگ نرم حادثه عاشورا : (گروه اول )

آنهایی که اساس ظلم را تاسیس نموده و بنیان نهادند و به قول مشهور بذر و نهال این درخت و این شجره خبیثه را کاشتند و در خط اصیل نبوی انحراف ایجاد کردند و اصل جنگ نرم توسط این گروه که به ظاهر احترام پیامبررا هم رعایت می کردند انجام شد این گروه دردانش و بینش و گفتار و گرایش و رفتار نبوت انحراف ایجاد نمودند .

۲- مرحله جنگ نیمه سخت : ( گروه دوم )

همچنانکه گروه اول کار اعتقادی و فکری انجام دادند یعنی زمینه را آماده نمودند بر پایه بنیان گذاری گروه اول ،گروه دوم کار سیاسی را اقدام کردند ( دفعتکم آن مقامکم ) یعنی گروه اول جابجایی مراجع فکری و گفتمان ، حب وبغض و رفتار ها را انجام دادند و حالا گرو دوم بر اساس آن جابجایی قدرت ایجاد می نمایند و این آخرین مرحله جنگ نرم است .

۳-مرحله جنگ سخت : ( گروه سوم )

وقتی گروه های فوق کار خود را انجام دادند گروه سوم به راحتی شمشیر می کشند و حادثه عاشورا را بوجود می آورند(( امه دفعتکم )) گروههای چهارم و پنجم نیز از شاخه های همین گرو ه به حساب می آید

۴-گروه چهارم :

همان توجیه گران ،گردانندگان و فرماندهان قتال و جنگ ( ممهدین)  کسانیکه کار جنگ را تمهید کردند  که به بعضی از مصادیق آنها ( یعنی آل زیاد و مروان و بنی امیه ) و نیز سه شخص ( ابن مرجانه ،عمرسعدو شمر ) در لعن ها اشاره شده است و آل زیاد در هر دو دسته مورد لعن قراردارد .

۵- گروه پنجم : ( پیاده نظام) :

عمله ظلم و اوباش ها که در جنگ سخت شرکت می کنند  و برای  آن  تجهیز می شوند در این گروه قرار می گیرند (امه اسرجت و الجمت و تنقبت لقتالک )

چگونگی جایگزینی اعتقادات و مراجع فکری جامعه

مرحله اول : غیرت زدایی:

اصل در این مرحله این است که هیچ حساسیتی در یک فرد مومن به وجود نیاید ، لذا اینگونه می گویند که ما هم مانند شما به همه اصول و مبانی نه تنها احترام می گذاریم بلکه از شما معتقدتر و پای بندتریم ! به اصطلاح امروز ما، خودمان خط امامی  هستیم اما تعصب بیهوده بد است چرا با اندیشه های  نو  برخورد خشن و احساسی  می کنید ؟ خشونت طلبی را می کوبند ، و خرد گرایی را تبلیغ و برخورد احساسی را محکوم می کنند!؟  دعوت به مدارا و تعامل و تسامح و تساهل می کنند ، و در حقیقت در این مرحله تعصب زدایی و عیرت زدایی می نمایند

مرحله دوم : طرح اندیشه غیر الهی در عرض و کنار اندیشه الهی :

در این مرحله همان مباحث ضرورت آزادی اندیشه و فکر را مطرح می کنند  باز هم خود را معتقد تر از همه نشان می دهند اما می گویند بگذارید غیر خودی ها و باصطلاح دگر اندیش ها میدان داشته باشند مرتباً به آیات   و نقل هایی متمسک می شوند مثلاً (( الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه )) و حال آنکه این آیه اساساً در مورد عباد الهی است کسانی که قول احسن را تبعیت می کنند به دنبال هدایت الهی هستند ، و ادامه آیه  می فرماید (( اولئک الذین هداهم الله )) و به هدایت الهی هدایت می شوند ، پس اساساً بحث در دایره دین است و ربطی به به اندیشه پلورالیسم و تکثر گرایی ندارد و یا (( لااکراه فی الدین ))را مطرح می کنند و اینگونه معنا می کنند که در پذیرش دین و اعتقاد دینی، خداوند هیچ اجباری قرارنداده است . در خصوص آزادی اندیشه و اینکه چقدر درست است و جقدر غلط، خود بحث مفصلی رامی طلبد ولی در این مقاله دو مغلطه و شبهه  را مطرح می کنیم

مغلطه اول  : مغلطه اول این است که آزادی اندیشه مطلق  انگاشته می شود که در هیج  جای عالم اینچنین نیست  ، هم در اسلام و هم در قانون اساسی آزادی اندیشه داریم آما آزادی هم در کنار سایر اصول قانون اساسی است و لذا نمی تواند نافی سایر اصول باشد  ، از اهم اصول ((ولایت)) است که تفسیر کننده و اجرا کننده سایر اصول در میدان عمل و صحنه اجراست  اگر آزادی توسط دشمن تعریف شود همان تعریف و تفسیری  می شود که معاویه از قران حکم جهاد با علی (ع) را درآورد

 مغلطه ی دوم :  این است که آزادی اندیشه معادل ((آزادی انتخاب )) فرض می شود و اینگونه القا می شود که هر چیز ی که با اندیشه ی آزاد بدست آید خوب و قابل انتخاب هم هست و معنای در ست پلورالیسم ، و آزادی اندیشه غربی نیز همین است پلورالیسم تکثر گرایی در اندیشه نیست، تکثرگرایی در حق است،  یعنی همه چیز درست است و حق واحدی نداریم ! آیا واقعاً اینگونه است ؟ و هر اندیشه و  اعتقادی  درست است ؟ 

اگر انگونه باشد معنای (( افمن کان مومناً کمن کان فاسقا لایستوون))چه می شود ؟ چرا خداوند به کسی که دین را نمی پذیرد کافر خطاب می کند و او را مستحق عذاب می داند؟  و اگر همه چیز حق باشد  مفاهیم حق و باطل چگونه تفسیر می شود؟   صدها سوال دیگر بی پاسخ می ماند و کل دین زیر سوال می رود .

مرحله سوم ، حذف اندیشه الهی:

 یعنی وقتی آزادی فکر کردن را پذیرفتید  ( که ظاهراً مشکلی ندارد) به همین جا قانع نمی شوند  کم کم نفی دین هم ظهور پیدا می کند، شرط آزادی اندیشه این است که می گویند هیچ پیش شرطی نداشته باشد ، حتی پذیرش خداوند و احکام او یعنی دین، محدودیت در اندیشه ایجاد نمی کند لذا در پایان باید ایدئولوژی زدایی و دین زدایی از اندیشه را باید بپذیرید و به این منتهی می شود که باید اندیشه از چهار چوب دین خارج گردد در آن صورت باید هر اعتقادی آزاد باشد حق و باطلی وجود ندارد همانطوریکه شعار سال ۳۷۶ ۱دیگر اندیشان به روحانی نمایان هم اندیش خود  این بود که(( آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه))

و باید قبول داشت که این تفکر امروزه توسط دشمن مدیریت و هدایت می شود و افرادی همچون سروش بعنوان مزدور انتخاب میشود تا اندیشه لیبرالیسم را جایگزین اسلام نماید

چهارم  ، اجرا ء وعمل :

در مرحله اجراء و قتی چنین آزادی اندیشه و چنین پلورالیسم پذیرفته شد حالا دیگر نسبی گرایی اصل می شود حرف هرکس برای خودش محترم است حتی خداوند ؟! چون یک چیز حق است وآن پلورالیسم است !! پس احکام پلورالیسم باید اجرا شود  آنها می گویند امر به معروف و نهی از منکر  خودی و غیر خودی ایجاد می کند، اختلاف ایجاد می کند  و...  وقتی اینگونه شد اجرای احکام د ینی غیر ممکن می شود و کم کم آنها وارد حوزه اقدام وعمل  می شوند و آنجا ست که باید عقب نشینی کنید  اما این جا برعکس شعار آنان اگر پلورالیسم را نپذیری ، می شوی استبداد میشوی مخالف حقوق بشر و هزاران انگ دیگر به شما می زنند .

 مرحله پنجم ، حذف فیزیکی :

وقتی اندیشه انحرافی به قدرت رسید در آن صورت مخالف پلورالیسم باید حذف شود شیخ فضل الله نوری باید بالای دار برود ، حسین بن علی باید بی یاور بماند و بفرماید((وای از کمی یارانم )) و به آن صورت دردناک به شهادت برسد (( لعن الله قتلتکم )) در حوادث سالهای اخیر به خصوص سال ۱۳۷۸  دشمن خودش را به این  مرحله نزدیک می کرد که ریسمان محکم ولایت الهام گرفته از عاشورا و زیارت عاشورا و امت آگاه به حیله های دشمن، آنان را نا کام گذاشت .

   بحث پایانی  جبهه یابی و ورود به مرحله اقدام در زیارت عاشورا

سوال این است که چگونه میشود  وقتی زیارت عاشورا می خوانیم  همراه امام حسین (ع) می شویم ؟ و در صف شهیدان کربلا قرارمی گیریم چه می شود که شما می توانید از خدا بخواهید که خدایا من را به مقام محمود امام حسین (ع) برسان ؟ چه می شود که اینگونه می شود ؟

در فراز اول زیارت عاشورا زائر نسبت به جایگاه عظیم ایشان و نیز حادثه عاشورا معرفت پیدا می کند  ،بصیرت عمیق نسبت به ریشه های حادثه عاشورا و نقش هر گروه و بنیانگذاری و کارگردانی قضییه عاشورا  پیدا می کند وا جمالاً برای نصرت امام اعلام آمادگی می نماید

وقتی زائر عمیقاً ریشه های بنیادی جریان فتنه و چگونگی فتنه گری آنها را شناخت ، وقتی به ریشه های فکری

آنها ،به ریشه ها و حرف های سیاسی و(( اس و اساس )) کار آنها مسلط شد یعنی نه فقط دشمن را در مرحله جنگ سخت بلکه دشمن را درهر لباس و در هر مرحله ای شناخت ، در مرحله سیاسی و مرحله  جنگ نرم هم شناخت و بالاتر ازآن حرف شناس و رفتار شناس شد حتی از لحن وقول ، هدف آن را شناخت و مطمئن شد .دیگر راه را گم نمی کند زیرا دیگر امام شناس و دشمن شناس شده و بصیرت پیدا کرده است لذا پس از این صلاحیت می یابد که وارد اقدام شود یعنی با کاروان حق همراه شود و وارد صف عاشورائیان گردد و اینجاست که زائر وارد مرحله دوم شده و عرض می کند (( بابی انت و امی لقد عظم مصابی بک )) پدر و مادرم بفدای تو مصیبت شما بر من بسیار گران شده است و بعد از این مرحله است که اجازه پیدا می کند  از خدا  بخواهد که اورا خون خواه حضرت اباعبدالله قرار دهد (( فاسئل الله الذی اکرم مقامک واکرمنی بک ان یرزقنی طلب ثارک ))

در وسط های همین فراز است که بنوعی این دعا ی او مورد اجابت قرار می گیرد ریرا همین دو تعبیر با تفاوت هایی که حاکی از اجابت است در میانه ی این فراز تکرار می گردد، آری حب الحسین و اشک ریختن برای مظلومیت آن بزگوار  مارا به سعادت ابدی نا ئل می گرداند و غفلت از قرائت و تدبر در زیارت و عدم مداومت و عبرت گرفتن از حادثه  عاشورا و دوری از فرهنگ عاشورا مارا آماده تسلط دشمن  می نماید خدایا ما را درحب اهل عصمت و طهارت و دشمنی دشمنان آنان مستدام بدار ، خدایا در دنیا و آخرت بین ما وآنان جدایی میانداز                                                                                                                                                                                                                           

                                                                                                                                    آمین یا رب العا لمین

السلام علی الحسین و

علی  علی بن الحسین

و اولاد الحسین  و

علی اصحاب الحسین

 

و السلام  علیکم و رحمت الله و برکاته

 

نویسنده : برادر بسیجی عین اله ممی زاده وکیل دادگستری        منابع و مآخذ مراجعه شده :

۱-کتاب امانات داران  عاشورا ( در بیانات مقام معظم رهبری )

۲-زیارت اربعین ( مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی اعلی الله مقامه

۳- نکته های پژو هشی در مورد زیارت عاشورا ( اینترنت  )

۴- تبیین جنگ نرم و رابطه آن با جنگ سخت در زیارت عاشورا ( متن سخرانی دکتر علی اکبر احمدیان )

۵-در س ها و عبرت های عاشورا ( بیانات مقام معظم رهبری )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز داده شده: +

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.